Konkurencijos taryba teigia, kad prieš skirdama 2,1 mln. eurų skrydžių į Londoną skatinimui Vilniaus valdžia turėtų gauti Europos Komisijos (EK) leidimą.. Priešingu atveju tokia valstybės pagalba gali būti laikoma neteisėta bei išieškota iš lėšų gavėjo.

„Tokia pagalba gali būti teikiama tik gavus Europos Komisijos pritarimą. Taigi, prieš skirdama 2,1 mln. eurų paramą, Vilniaus miesto savivaldybė turėtų kreiptis į Europos Komisiją, kuri įvertins, ar tokia parama būtų suderinama su ES vidaus rinka. Be Europos Komisijos pritarimo skirta valstybės pagalba yra laikoma neteisėta ir Europos Komisijos ar nacionalinių teismų sprendimu gali būti išieškota iš pagalbos gavėjo su palūkanomis“, – BNS atsiųstame komentare teigė Konkurencijos tarybos Viešųjų subjektų priežiūros skyriaus vedėjos pavaduotoja Agnė Adomaitytė.

Anot jos, EK savo gairėse dėl valstybės pagalvos oro uostams ir oro linijų bendrovėms teigia, kad pagalba veiklos pradžiai gali būti skirta, jei dėl tokios pagalbos įmonės gauna reikiamų paskatų pradėti skraidyti naujais maršrutais iš regioninių oro uostų, didėja ES piliečių judumas ir yra skatinama regioninė plėtra.

„Oro vežėjų veikla turėtų būti pagrįsta rinkos ekonomikos sąlygomis, todėl kiekvienas vežėjas turėtų pats nuspręsti, kokiais maršrutais skraidinti, kad veikla būtų pelninga. Žinoma, oro  vežėjai ne visuomet yra pasirengę be skatinimo priemonių prisiimti riziką ir pradėti skrydžius naujais maršrutais“, – pažymi A.Adomaitytė.

Vilniaus miesto savivaldybės taryba praėjusią savaitę pritarė valdančiųjų siūlymui per trejus metus skirti apie 2,1 mln. eurų skrydžių į vieną pagrindinių Londono oro uostų rinkodarai – tikimasi, kad tai pritrauks didžiausią Jungtinės Karalystės vežėją „British Airways“.

Tuomet miesto meras Remigijus Šimašius teigė, kad savivaldybės investicijos „atsipirktų su kaupu“ skaičiuojant vien tiesioginę naudą, jei Vilnių investicijoms pasirinktų bent pusė potencialių investuotojų.

Lietuvos oro uostų vadovas Gediminas Almantas BNS praėjusią savaitę teigė, kad Vilniaus valdžios sprendimas skirti 2,1 mln. eurų pritraukti tokį vežėją gali būti naudingas, tačiau kol kas neaišku, ar taip nebus pažeistos valstybės paramos taisyklės.

Pernai rugsėjį Lietuvos oro uostai pradėjo siūlyti 1 mln. eurų tiesioginių skrydžių plėtrai. Viena bendrovė gali tikėtis iki 200 tūkst. eurų paramos, jei pasiūlys naujų maršrutų Lietuvos keleiviams svarbiomis kryptimis arba didins skrydžių dažnį.

Autorius: Mindaugas Samkus

Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo neleidžiama.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist