Jau kitą savaitę Vilniuje startuolių renginyje „The Founders’ Day #9“, 2017 m. liepos 25 d. bendradarbystės centre „Rise Vilnius“, šurmuliuos sėkmę minios finansavimo platformose pasiekę startuoliai. Savo pranešimus čia skaitys „Citybirds“ įkūrėjas ir vadovas Ignas Survila bei „Millo“ įkūrėjas ir vadovas Ruslanas Trakšelis, o, moderuojami „Nextury Ventures“ pirmininko ir įkūrėjo Iljos Laurso, diskusijoje dalyvaus ir sėkminga patirtimi finansuojant savo projektus minios finansavimo platformose dalysis Vilius Stanislovaitis, Emilis Strimaitis, Raimonda Klimašauskaitė ir Andrius Valentukonis.

Minios finansavimo platformos pasirinkimas

„Nextury Ventures“ įkūrėjas I. Laursas atkreipia dėmesį, kad minios finansavimo platformose vyksta išankstinis gaminio pardavimas (angl. presale), o ne paties startuolio veiklos finansavimas. Pasak pašnekovo, dažniausiai sėkmės sulaukia tie minios finansavimo projektai, kurie pažada aiškiai apčiuopiamas prekes.

Kita vertus, „Citybirds“ įkūrėjas ir vadovas I. Survila (nuotr. kairėje) pastebi, kad minios finansavimo platformoje pristatomos idėjos gali būti įvairiausios, jeigu tik jos turi potencialo savoje rinkoje ir yra įdomios. „Detalus turinio aprašymas, aiškumas, išgryninta misija, vizija bei vertybės yra didžiulę pridėtinę vertę projektui duodantys veiksniai“, – sako jis.

Knygos „How to Start a VoIP Business“ leidimą minios finansavimo platformoje „Kickstarter“ finansavęs V. Stanislovaitis (nuotr. dešinėje) pasirinko šią platformą dėl kelių pagrindinių priežasčių. „Apklausiau lietuvius, sėkmingai įgyvendinusius savo idėjas, ir jie patarė rinktis būtent šią platformą. Be to, tikėjausi, kad dauguma rėmėjų bus iš JAV, ir manau, kad platforma „Kickstarter“ ten yra žinomesnė,“ – sako V. Stanislovaitis. Pasak pranešėjo, „Kickstarter“ turi didesnį lankytojų srautą nei „Indiegogo“, todėl jis tikėjosi, kad jei gaus papildomų rėmėjų iš platformos, „Kickstarter“ šiuo atveju turės pranašumą.

Sėkmės link

Pasakodamas apie sėkmingą savo kampanijos įgyvendinimą, V. Stanislovaitis atviravo, kad net 95 proc. knygos „How to Start a VoIP Business“ rėmėjų buvo jo verslo kontaktai, su kuriais jis užmezgė ryšį devynerius metus dirbdamas telekomunikacijų srityje. Tai buvo potencialūs klientai, esami klientai, buvę klientai, partneriai ir pan. „Nežinau, ar kiti kanalai būtų suveikę, nes mano tikslinė auditorija buvo itin nišinė“, – prisipažįsta pranešėjas.

„Millo“ įkūrėjas ir vadovas R. Trakšelis (nuotr. kairėje) įsitikinęs, kad kampanija „Kickstarter“ prasideda gerokai anksčiau, nei paspaudus mygtuką „Launch“. Pasak pašnekovo, siekiant sėkmės minios finansavimo platformoje, didžiausią įtaką turi kūrėjo motyvacija.

Pasiruošimas kampanijai

Kadangi platforma „Kickstarter“ neleidžia kurti projektų lietuviams, minios finansavimo kampaniją V. Stanislovaitis rengė pasitelkęs partnerio iš Australijos pagalbą. Pranešėjas pripažįsta, kad dėl valiutų skirtumo ir tarptautinių pervedimų jis prarado nemažai pinigų, tad, jei būtų galimybė atsukti laiką atgal, minios finansavimo kampaniją jis būtų daręs per platformą „Indiegogo“, kuri leidžia lietuviams daryti projektus. „Didžiausia klaida, kurią matau darant kitus, – tai nepasiruošimas kampanijai. Reikėtų skirti bent keletą mėnesių potencialiems klientams surinkti ir ryšiui užmegzti su žiniasklaida bei įtaką turinčiais asmenimis (angl. influencers)“, – teigia V. Stanislovaitis. Šiai minčiai pritaria ir „Millo“ įkūrėjas. Pasak jo, didžiausia klaida – manyti, kad „Kickstarter“ puslapio paruošimas yra pagrindinė užduotis ir, paleidus kampaniją, pirkėjai atsiras stebuklingu būdu.

Kokybės užtikrinimo svarba

Vis dėlto „Nextury Ventures“ įkūrėjas I. Laursas įsitikinęs, kad dalyvaujantiesiems platformoje „Kickstarter“ nepavyks ateiti vien tik su pažadais apie būsimą produktą – šioje platformoje reikia pateikti jau turimą produkto prototipą. Taip siekiama apsaugoti produkto rėmėjus nuo nekokybiškų, vėluojančių produktų ar išvis nepristatytų gaminių. „Startuoliams keliamas reikalavimas pateikti prototipą apsunkina dalyvavimą minios finansavimo platformoje, nes sukurti produkto nuo nulio jau nebepavyks“, – tikina pašnekovas. Be to, „Nextury Ventures“ įkūrėjas atkreipia dėmesį, kad platformoje „Kickstarter“ pristatomi produktai tėra pirmosios gaminių versijos, kurios dažnai būna nepakankamai išbandytos, todėl produkto kokybė gali stipriai nuvilti, o nekokybiškus produktus pristatę startuoliai, neturėdami finansinių rezervų grąžinti pinigus, užsitraukia vartotojų nepasitikėjimą.

Pasak „Citybirds“ įkūrėjo ir vadovo I. Survilos, didžiausia klaida, kuri padaroma dalyvaujant sutelktinio finansavimo platformoje, yra savo resursų pervertinimas bei produkto gamybos neišmanymas: „Patarčiau visiems labai gerai apsvarstyti visus gamybinius etapus, apskaičiavus visas įmanomas išlaidas, padaugintas iš 300 proc., prieš pasileidžiant sutelktinio finansavimo kampaniją, o geriausia turėti jau užbaigtą bandomąją gamybą, kad užtikrintumėte produktyvų ir atsakingą produkto pristatymą klientams.“

Patarimai startuoliams

Planuojantiesiems pradėti savo kampaniją minios finansavimo platformoje V. Stanislovaitis pataria aiškiai įsivardyti tikslą, kurį norite pasiekti, susisiekti su panašių projektų autoriais (dauguma jų mielai dalijasi patirtimi) ir gauti grįžtamąjį ryšį iš jų jums rūpimais klausimais, išanalizuoti panašius projektus ir skirti bent keletą mėnesių pasiruošimui – potencialiems klientams surinkti ir ryšiui užmegzti su žiniasklaida bei įtaką turinčiais asmenimis.

„Nextury Ventures“ įkūrėjas pabrėžia, kad dalyvavimas minios finansavimo platformoje neužtikrina, jog produkto finansuotojai bus pritraukti savaime. „Nėra tokio dalyko kaip savaime – reikia pačiam rūpintis produkto žinomumu ir reklama“, – sako I. Laursas.

„Citybirds“ įkūrėjas I. Survila pataria pirmiausia atsižvelgti ir gerai išanalizuoti būsimos rinkos potencialą bei konkurentus. „Supratus savo poziciją egzistuojančioje rinkoje, galima bandyti pasiekti vartotoją, partnerius, gamintojus ir investuotojus įvairiausiais kanalais“, – teigia pašnekovas. „Citybirds“ įkūrėjas įsitikinęs, kad jeigu startuolis ar idėjos autorius turi bent šiek tiek resursų, labai svarbu ir naudinga dalyvauti parodose arba, nuvykus pas galimą partnerį ar investuotoją, tiesiogiai pasikalbėti ir papasakoti savo mintis.

Prieš pradedant minios finansavimo kampaniją, „Millo“ įkūrėjas pataria turėti 20 proc. lėšų reklamai nuo planuojamo tikslo, nuosekliai išbandyti reklamos grandinę ir konversijas į pardavimus, sutarti bent dėl penkių straipsnių pasaulinėje spaudoje ir suburti didelę potencialių pirkėjų auditoriją.

Autorė: Kristina Augustinaitė

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist