Sociologinių ir rinkos tyrimų bendrovė „TNS Emor” kartu su partnerėmis Baltijos šalyse atliko populiariausių prekių ženklų tyrimą. Remiantis gyventojų apklausos duomenimis, sudarytas gyventojų mėgstamiausių prekių ženklų dešimtukas Lietuvoje, Latvijoje bei Estijoje. Rezultatai Lietuvoje rodo sparčiai rinkos naujokams susiformavusį palankumą: du neseniai Lietuvos rinkai pristatyti prekės ženklai iš dešimtuko išstūmė net tokius pasaulinių gamintojų prekės ženklus kaip „Nike” ir „Apple”.

Nors jau antrus metus iš eilės Lietuvoje top trejetuko neapleidžia tie patys trys prekės ženklai, likusiose dešimtuko pozicijose šiemet – akivaizdūs pokyčiai. „Populiariausių prekės ženklų dešimtuke lyderės pozicijas Lietuvoje ir Estijoje užima internetinių paslaugų bendrovė „Google”, tuo tarpu Latvijoje pirmoje vietoje regime finansinių paslaugų teikėją „Swedbank”. Nors visose Baltijos šalyse populiariausių prekės ženklų trejetukai skirtingi, respondentų nuomonė dėl „Google”, „Swedbank” ir „Facebook” sutapo. Lietuvos, Latvijos ir Estijos apklausų rezultatai užtikrino šiems prekės ženklams pozicijas kiekvienos šalies dešimtuke”, – teigia „TNS Emor” rinkos tyrimų ekspertas Aivar Voog.

Lietuvos populiariausių prekės ženklų trejetuką po „Google” ir „Facebook” papildo prekybos tinklas „Maxima”. Tuo tarpu į 7-ąją poziciją įsiveržė kitas prekybos tinklas „Lidl”. Šio prekybos tinklo prekės ženklas tapo vienu iš Lietuvos gyventojų favoritų, nors „Lidl” parduotuvės šalyje pradėjo veikti mažiau nei prieš metus. A. Voog teigimu, tai, kad bendrovės prekės ženklas dešimtuke atsirado taip greitai, rodo, kad jis atitiko vartotojų lūkesčius ir jo populiarumas Lietuvoje dar gali augti. Kitas naujas ženklas pasirodęs Lietuvoje ir iškart patekęs į populiariausiųjų dešimtuką – atsinaujinęs bendras telekomunikacijų bendrovių „TEO” ir „Omnitel” prekės ženklas „Telia”. Šis prekės ženklas matomas paskutinėje Lietuvos dešimtuko vietoje, tačiau gyventojai su juo susipažino tik prieš keletą mėnesių.

Kitose dešimtuko pozicijose, lyginant su 2016 m., elektronikos gamintojo „Samsung” prekinis ženklas šiemet iš 5-osios vietos pasitraukė į 6-ąją, užleisdamas savo poziciją socialiniam tinklui „Youtube”. Taip pat pastebimas ir finansinių paslaugų teikėjo prekės ženklo „Swedbank” populiarumo augimas – Lietuvoje jis iš 10-os šoktelėjo į 8-ą poziciją. Tiesa, „Swedbank” prekės ženklas Latvijoje ir Estijoje ženkliai populiaresnis – šiose šalyse jis patenka į trejetukus. 2015 m. „Swedbank” prekės ženklas Lietuvoje užėmė 4-ąją dešimtuko poziciją. Šiųmetinis augimas rodo potencialą pozicijas susigrąžinti.

„TNS Emor” atstovas taip pat pastebi, kad kai kurie prekių ženklai dešimtuke pozicijas išlaiko ne vieną dešimtmetį. „Apžvelgus kelių ar net keliolikos metų populiariausių prekės ženklų tyrimus matoma, kad Estijos ir Latvijos dešimtukuose įsitvirtinę ir niekur nedingsta vietiniai saldainių gamintojai „Kalev” ir „Laima”. Lietuvos dešimtuke vietos saldainių gamintojo atitikmens nėra, čia dominuoja internetinių ir telekomunikacijų paslaugas teikiančios bendrovės”, – teigia A. Voog.

Tyrimas buvo atliktas 2017 m. balandžio mėn., apklausiant po 1000 15-74 m. amžiaus respondentų kiekvienoje šalyje. Tyrimui pasitelktas populiariausių prekės ženklų sąrašas buvo sudarytas naudojantis ankstesniais panašiais tyrimais. Iš viso buvo įtraukta apie 150 skirtingų prekės ženklų kiekvienoje šalyje. Iš pradžių respondentams pateikti atsitiktinai sudaryti prekių ženklų pavadinimų ir logotipų  rinkiniai po 30 vnt., tada iš kiekvieno rinkinio paprašyta pasirinkti 5 labiausiai patikusius prekės ženklus. Vėliau respondentai iš 25 atrinktų  prekės ženklų rinkosi 5 mėgstamiausius. Lietuvoje apklausą atliko rinkos tyrimų bendrovė „Kantar TNS”.

Lietuva    Latvija    Estija
Google    18.4%    Swedbank    14.8%    Google    15.4%
Facebook    17.5%    Apple    10.5%    Kalev    15.2%
Maxima    17.1%    Laima    10.0%    Swedbank    13.0%
Gmail    15.6%    LMT    9.8%    YouTube    10.9%
YouTube    13.7%    Samsung    9.3%    Telia    10.3%
Samsung    12.6%    Rimi    9.1%    Selver    10.0%
LIDL    11.0%    Facebook    9.1%    Gmail    9.1%
Swedbank    9.9%    Maxima    8.9%    Skype    8.7%
Tele2    9.5%    Google    8.3%    ETV    8.5%
Telia    9.4%    BMW    8.1%    SEB    8.4%

Lentelėje – 10 populiariausių prekės ženklų Baltijos šalyse 2017 m. („TNS Emor”, „Kantar TNS” duomenys)

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist