Pradžia Naujienos Sportas Iš Dakaro į Vilnių bėgančio ugniagesio gelbėtojo laukia didelis iššūkis – Alpės

Iš Dakaro į Vilnių bėgančio ugniagesio gelbėtojo laukia didelis iššūkis – Alpės

7 minutė(s) skaitymo
0
Aidas Ardzijauskas

Ugniagesys gelbėtojas Aidas Ardzijauskas, bėgantis  iš Dakaro į Vilnių, jau įveikė daugiau kaip 6 tūkst. kilometrų. Šiuo metu jis Italijoje, netoli Venecijos, ir  kyla Alpių link. Pradėjęs bėgti Europoje sportininkas džiūgavo pagaliau sugrįžęs į civilizaciją, kur kiti eismo dalyviai mato pėsčiąjį ir jam netrukdo, tačiau, kita vertus, išvystyta civilizacija taip pat ne itin tinkama rekordiniam maratonui.

„Kalbant apie kelius, negaliu pasakyti, kad jie labai pagerėjo. Čia keliai ir kelkraščiai labai siauri. Vengiame kelių, kuriais važiuoja sunkusis transportas, tačiau eismas čia vis vien didelis. Ypač daug automobilių buvo pastarosiomis savaitėmis, nes švenčių laikotarpiu žmonės juda iš vieno taško į kitą. Tačiau čia daug aukštesnė eismo kultūra. Pavyzdžiui, Ispanijoje netgi kelio ženklai vairuotojams liepia dviratininkus aplenkti jiems paliekant bent jau pusantro metro. Ne kartą teko matyti, kaip kokie penki dviratininkai sunkiai mina į kalną, o už jų velkasi didžiausia automobilių kolona. Niekas nepypsi, nekelia šurmulio, visi ramiai laukia, kada galės aplenkti dviratininkus. Tas pats ir su bėgikais. Žmonės juos mato iš toli. Bėgti saugiau. Tačiau Europoje yra kitas trikdis – miesteliai. O ten pėsčiųjų perėjos, labai daug žiedinių sankryžų. Negali pro jas bėgti tiesiai, reikia užšokti ant šaligatvio, kirsti perėją, kartais palaukti žalio šviesoforo signalo. O tai labai lėtina tempą. Kartais, kai nebūna eismo, įžūliai bėgu per patį žiedą,” – Europos džiaugsmais ir vargais dalijosi A. Ardzijauskas.

Ugniagesys sako, kad jo bėgimo tempas nepakito. Ir toliau bėga po du maratonus per dieną. Vieną –  rytą, kitą – po pietų. Vidutiniškai – apie 80 km per parą. Tokį tempą Aidas palaiko jau pustrečio mėnesio, tad paskutinėmis savaitėmis leido sau kelias dienas šiek tiek pailsėti ir sutrumpinti nubėgtų kilometrų skaičių.

„Turėjau tam tikrų sveikatingumo procedūrų: pusantros valandos masažą bei įmantrią raumenų atstatymo procedūrą. Keistu aparatu specialistai sulipdė atplyšusias raumens skaidulas, panaikino mikroįplyšimus sausgyslėse. Šiek tiek pašildė, šiek tiek pašaldė. Viskas gerai, niekas nepasikeitė,” – sakė Aidas. Kuklumo nestokojantis vyras prisipažino, kad jokių skausmų iki tol nejautė, tačiau tokios procedūros jam buvo naudingos: bėgti bus tik lengviau. Juk liko dar beveik pustrečio tūkstančio kilometrų iki Vilniaus.

Tačiau apie finišą atletas negalvoja. Sako, dar anksti. Kilometrų iki finišo skaičiavimas labai vargina, o jų dar daug: „Apie Lietuvą dar negalvoju. Man svarbi ši diena, kad nubėgčiau numatytus kilometrus. Svarbus rytojus, kad ir rytoj galėčiau bėgti. Kaip bus toliau, neprognozuoju. Yra planas, laiko turim. Prognozuoti galėsiu tik dar po kokio tūkstančio kilometrų. Tokie tolimi bėgimai yra varginantys ne tiek fizine, kiek psichologine prasme. Kai tik pradedi skaičiuoti kilometrus iki finišo, labai greitai pavargsti, nes, kad ir kaip juos skaičiuosi, tų kilometrų liko dar daug,” – sakė A. Ardzijauskas.

Artimiausias per pasaulį bėgančio lietuvio galvos skausmas – Alpių kalnai. Jis jau perbėgo Apeninus, prabėgo ir Pirėnus, buvo pakilęs į didesnį nei 1 km aukštį virš jūros lygio. Sako, kad kalnai labai išvargina ir lėtina tempą. 2 kilometrus į stačią įkalnę kartais tenka bėgti visas 20 minučių. O Alpėse teks kopti dar aukščiau ir dar stačiau.

„Nejaučiu jaudulio, jaučiuosi ramiai. Juk jeigu kas nors gali įvažiuoti, vadinasi, kas nors gali ir įbėgti į tuos kalnus. Austrijoje mūsų laukia lietuviai, garbės konsulas, jis patars, kur geriau bėgti. Jeigu pasikeistų oro sąlygos, jis galės pasiūlyti geresnį variantą, mat yra 5-6 skirtingi keliai per Alpes, rinksimės patį geriausią. Nesinori užbėgti į kalną ir ten pamatyti kelio užtvarą, draudžiantį eismą dėl kokios nors sniego lavinos,” – samprotavo A. Ardzijauskas.

Rodyti daugiau susijusių straipsnių
Rodyti daugiau  Donatas Andrijauskas
Rodyti daugiau Sportas

Karščiausios naujienos

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius ir bent porai dienų pabėgti iš betono džiunglių į Lietuvos pajūrį. Tačiau po puikaus poilsio nuotaika gali sugesti įstrigus spūstyje. Kaip galima to išvengti? Greitkeliai ir autostrados turėtų būti greičiausi būdai iš taško A nukeliauti į tašką B. Tačiau taip yra ne visada. Ilgasis savaitgalis, kai visa Lietuva …

Kita savaitė bus lietinga ir tvanki

Kitą savaitę šalyje trumpi lietūs iš mūsų šalies trauksis dar nenoriai, griaudės perkūnijos ir orai šils dar labiau – bus tvankios naktys ir karštos dienos. Sekmadienį diena bus su pragiedruliais, daugiau debesų ir jie tankesni bus pietrytinėje šalies pusėje, Lietuvos radijui sakė sinoptikas Tadas Kantautas. Dieną daug kur numatomi trumpi lietūs, daug kur bus ir perkūnijų, kai kur – didesnė …

Ką veikti sekmadienį? Renginių kalendorius (28-asis metų savaitgalis)

Liepos 15 dieną, sekmadienį, rekomenduojame apsilankyti kultūros renginiuose. Kristupo vasaros festivalio ekskursija „Po Šventosios Kotrynos bažnyčios apylinkes“ su gidu Albertu Kazlausku – 16 valandą. Koncertas „10 trimito veidų“ Šventosios Kotrynos bažnyčioje – 18 valandą. Gros trimitininkas Francisco Pacho Flores`as iš Venesuelos ir pianistė Ieva Dūdaitė. IX tarptautinio sakralinės muzikos chorų festivalio-konkurso „Laudate Dominum 2018“ koncertas Vilniaus Šventosios Teresės bažnyčioje – …

london city airport

Skelbiamas kvietimas skrydžiams į Londono Sitį

Susisiekimo ministro įsakymu šiandien VĮ Lietuvos oro uostai įgalioti oficialiame Europos Sąjungos leidinyje paskelbti kvietimą oro linijų bendrovėms vykdyti tiesioginius skrydžius maršrutu tarp Vilniaus ir Londono Sičio oro uosto. Šis kvietimas bus skelbiamas atsižvelgiant į tai, kad minėtas maršrutas pripažintas gyvybiškai svarbiu šalies ekonominei ir socialinei plėtrai. Kvietimo tikslas – informuoti oro linijų bendroves apie tokio maršruto poreikį. Oro linijų …