Lietuvoje liepos mėnesį net 15 proc. išaugus skrydžių skaičiui, vėlavimų dėl oro eismo srautų valdymo mūsų šalies oro erdvėje nebuvo.

Europos saugios oro navigacijos organizacija Eurokontrolė savo mėnesinėje analizėje nurodo, kad aviakompanijos, skraidinančios keleivius per Lietuvos teritoriją, nepatyrė vėlavimų ar orlaivių užlaikymų skrisdamos per Lietuvą. Tuo pačiu laikotarpiu Latvijoje ir Estijoje buvo stebimi vėlavimai – Latvijoje jie siekė vidutiniškai 5 sekundes vienam skrydžiui, Estijoje –  beveik 16 sekundžių vienam skrydžiui, praneša oro navigacijos paslaugas Lietuvos oro erdvėje teikianti valstybės įmonė „Oro navigacija”.

Latvijos oro erdvėje maršrute skrendantys lėktuvai dėl įvairių priežasčių iš viso per liepos mėnesį vėlavo 77 minutes (sudėjus bendrą minučių skaičių, kada lėktuvai vėlavo ar buvo užlaikomi), Estijos oro erdvėje bendras pavėluotų minučių skaičius siekė 186 minutes.

Didžiausi vėlavimai Europoje liepos mėnesį buvo fiksuojami Prancūzijoje – Marselio regiono skrydžių valdymo centro atsakomybės ribose priskirtoje oro erdvėje vėlavimai siekė vidutiniškai 5,09 min vienam skrydžiui. Antroje vietoje pagal vėlavimų dažnumą lėktuvams skrendant maršrute – Vokietija. Šios šalies Karlsruhės (angl. Karlsruhe) viršutinės erdvės skrydžių valdymo centrui priskirtose atsakomybės ribose orlaiviai vidutiniškai vėluodavo 4,19 minutės per vieną skrydį.

Dėl orlaivių užlaikymų bei vėlavimų oro bendrovės patiria tūkstantinius nuostolius, nepatogumų patiria ir keleiviai. Lietuvoje net ir gerokai išaugus skrydžių skaičiui – liepos mėnesį Lietuvos oro erdvėje aptarnauta 27 tūkst. skrydžių, arba 15 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu – suplanuoti skrydžiai Lietuvos oro erdve vyksta pagal grafiką. Pažymėtina, kad daugiau nei tris ketvirtadalius visų skrydžių Lietuvoje sudaro tranzitiniai skrydžiai. Jų skaičius liepos mėnesį siekė 21,1 tūkst. ir buvo 11,3 proc. didesnis nei 2017 m. liepą.

Kiekvienoje valstybėje siekiant, kad skrydžiai vyktų saugiai, efektyviai ir laiku, nuo orlaivio pajudėjimo iš orlaivio stovėjimo aikštelės iki jo nutūpimo paskirties aerodrome, jam yra teikiamos oro navigacijos paslaugos. Lietuvos oro erdvėje ir Lietuvos oro uostuose tai atlieka valstybės įmonė „Oro navigacija”.

Aviakompanijos, skraidinančios keleivius, oro navigacijos paslaugų teikėjams moka maršruto ir terminalo rinkliavas. Tai yra atlyginimas už šalies, kurios oro erdve naudojamasi, patirtas sąnaudas.

Pavyzdžiui, kai orlaiviai skrenda Lietuvos Respublikos oro erdve, tačiau kyla arba leidžiasi kitų šalių oro uostuose už šių skrydžių metu aviakompanijoms suteikiamas oro navigacijos paslaugas aviakompanijos moka maršruto rinkliavas. Kai lėktuvai kyla viename iš Lietuvos oro uostų, už aviakompanijoms suteikiamas oro navigacijos paslaugas mokama terminalo rinkliava.

„Oro navigacija” sąnaudas pilnai padengia iš pagrindinės veiklos – oro navigacijos paslaugų teikimo – pajamų ir nėra išlaikoma iš valstybės biudžeto.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar karinių pratybų metu Vilniuje turi būti skelbiama komendanto valanda?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist