MadeinVilnius.lt – Vilniaus naujienų dienoraštis
Oro uostas

Nauja Lietuvos oro uostų iniciatyva atveria papildomas galimybes šalies verslui ir turizmui

Pokyčius kurti bendromis pastangomis. Būtent to siekiama nauja Lietuvos oro uostų iniciatyva. „Blitz“ sesijomis pavadintas naujų oro bendrovių ir krypčių pritraukimo projektas, sutelktinėmis valstybės institucijų, savivaldybių organizacijų, verslininkų asociacijų bei atskirų įmonių pastangomis siekia, kad visuose šalies oro uostuose atsirastų verslui, miestams ir regionams reikalingiausios skrydžių kryptys ir jų dažniai.

„Ši iniciatyva mums leis konsoliduoti jėgas ir taip pasiekti susitarimus, kurie atvers naujas galimybes Lietuvos verslams bei atneš naudos valstybei. Į šiuos, visoms pusės naudingus bendradarbiavimus, dedame nemažai vilčių, nes matome, kad jie gali būti tikrai efektyvūs“, – sako Lietuvos oro uostų vadovas Marius Gelžinis.

Lietuvos oro uostų vadovas pažymėjo, kad naujoji iniciatyva bus naudinga visiems šalies oro uostams. „Blitz“ programa bus siekiama atverti galimybes Vilniaus, Kauno ir Palangos oro vartams, nes tuomet didėjantis šalies pasiekiamumas bei jo atnešamas ekonominis poveikis bus juntamas visoje Lietuvoje.

„Verta paminėti, jog norint pritraukti naują oro bendrovę ar kryptį, konkurencija yra išties didelė. Dėl naujų oro bendrovių atėjimo į rinką ir krypčių atidarymo Lietuvos oro uostams siekiant sėkmingai konkuruoti su visos Europos oro uostais, t.y. žymiai didesnėmis rinkomis gyventojų, ekonominio išsivystymo, pragyvenimo lygio prasme, ypač svarbus valstybės institucijų, savivaldybių organizacijų, verslininkų asociacijų bei atskirų įmonių prisidėjimas tiek finansine parama, tiek kitomis priemonėmis“, – teigia Lietuvos oro uostų Aviacinių paslaugų skyriaus vadovas Aurimas Stikliūnas.

Pasak jo, sprendimus dėl atėjimo į rinką, naujos krypties atidarymo, taip pat dėl vykdomos krypties uždarymo priima pati oro bendrovė. Svarstydamos dėl naujo skrydžio atidarymo oro bendrovės dažniausiai renkasi ne oro uostą, į kurį vykdys skrydžius, bet vertina šalį ar miestą, t.y. rinkos dydį, paklausą turizmo ir verslo skrydžiams, planuojamą krypties pelningumą, operacines galimybes bei kitus svarbius rodiklius. Todėl neabejojama, kad naujoji iniciatyva „Blitz“ tikrai prisidės prie sėkmingo konkuravimo su kitais oro uostais rezultato, nes skirtingų suinteresuotų šalių susitelkimas bendram tikslui padidins naujos krypties pritraukimo galimybes.

Iki šiol nauji skrydžiai dažniausiai būdavo pritraukiami taikant nuolaidas oro uosto mokesčiams bei suteikiant oro bendrovėms de minimis paramą iki 200 tūkst. eurų 3 metams. Tokia parama yra griežtai reglamentuojama ES teisės aktų, todėl ES oro uostams didesnę paramą oro bendrovėms draudžia ES reguliavimas.

Nuo 2015 metų suteikiant de minimis paramą pritraukta daugiau nei 10 naujų krypčių.

„Lietuvos oro uostai jau turi ir kelis sėkmingo bendradarbiavimo su partneriais pavyzdžius – drauge su Kauno miesto savivaldybės finansine parama Kauno, kaip pigių skrydžių oro uosto įvaizdį, pakeitė Lenkijos vežėjas LOT, pradėjęs skraidinti į Varšuvą. Klaipėdos regiono savivaldybių asociacija sėkmingai prisidėjo prie skrydžių iš Palangos į Londono Lutono oro uostą pritraukimo, taip pat kryptingai dirbama dėl krypties į Vokietiją atsiradimo. Tikimės, kad „Blitz“ sesijų iniciatyvos rezultatai bus dar geresni“, – sako A. Stikliūnas.

Sesijų metu Lietuvos oro uostų atstovai su partneriais oro vežėjams teikia kompleksiškus pasiūlymus. Pirmasis susitikimas įvyko spalio pabaigoje – su oro linijų bendrovės „airBaltic“ atstovais aptartos galimybės Vilniaus oro uoste bazuoti papildomą lėktuvą bei plėsti krypčių tinklą Lietuvos oro uostuose. „Mano manymu, ši sesija buvo labai naudinga – jos metu aptarėme potencialias kooperacijas su visomis suinteresuotomis šalimis“, – įspūdžiais dalinosi „Airbaltic“ tinklo planavimo vadovė Inga Znotina.

„airBaltic“ atstovės teigimu, kol kas nei vienas Europos oro uostas nėra organizavęs tokio lygio susitikimo, kuomet kartu susėda visos suinteresuotos pusės ir aptaria plėtros galimybes.

„Blitz“ sesijose laukiami skirtingo profilio organizacijų ir verslo atstovai. Šiuo metu dalyvių sąraše galima sutikti tokias įmones kaip Valstybinis turizmo departamentas, „Investuok Lietuvoje“, „Versli Lietuva“, „Go Vilnius“, „Kaunas IN“, asociacija „Klaipėdos regionas“, „Klaipėda ID“. Tačiau šis sąrašas nėra baigtinis – kiekvienai naujai krypčiai kviečiamos vis kitos su ja susijusios suinteresuotos pusės. Lietuvos oro uostų vadovo teigimu, planuojama susitikti su maždaug 10 strategiškai svarbių vežėjų.

PARAŠYKITE KOMENTARĄ

avatar
  Užsisakyti komentarų pranešimus  
Pranešti apie

Panašūs pranešimai

Bus aiškinamasi, ar Vilniaus oro uosto rekonstrukcija vykdyta nepažeidžiant įstatymų

ELTA

Iš Vilniaus oro uosto viešuoju transportu grįžtančių keleivių skaičius išaugo beveik keturis kartus

Donatas Andrijauskas

Premjeras: tiesioginiai skrydžiai Vilnius – Praha pagyvintų bendradarbiavimą

ELTA

„Wizz Air“ skelbia „rožinio“ penktadienio išpardavimą grupėms

Donatas Andrijauskas

Vilnius tampa dar pasiekiamesnis – 5 naujos kryptys

Made in Vilnius

R. Masiulis: Lietuvos oro uostai „braška“, todėl juos reikia atnaujinti

BNS

Šis internetinis portalas naudoja slapukus (angl. cookies), kad pagerintų jūsų naršymo kokybę. Slapukus galite atšaukti bet kada. Sutinku Skaityti daugiau

Privatumo ir slapukų politika