MadeinVilnius.lt – Vilniaus naujienų dienoraštis
Statyk ir važiuok
Nuotrauka: Sauliaus Žiūros
Transportas

„Statyk ir važiuok“ sistema nesuviliojo vilniečių persėsti į viešąjį transportą

Vilniuje įrengtos trys automobilių aikštelės „Statyk ir važiuok“, turėjusios paskatinti vairuotojus palikti automobilius ir persėsti į viešąjį transportą, kol kas didelio pasisekimo nesulaukė. Vairuotojų nevilioja ir keturis kartus mažesnis nei pradžioje mokestis. Savivaldybė tikina, kad nors ir lėtai, paslauga pritraukia vis daugiau naujų žmonių, tad ir aikštelių bus daugiau.

Iš ryto, kai visi skuba į darbus, dvi aikštelės – Gerulaičio ir Ukmergės gatvėse – apytuštės. Vienoje automobilių vos keli, kitoje – apie 20, nors vietų statyti automobilį – beveik 100. Užpildyti aikštelių nepadėjo ir prieš mėnesį sumažinta kaina – vietoje 2 eurų bilietas dienai dabar kainuoja tik 0,50 euro.

Pilna aikštelė tik Žvėryne. Dalis čia statančiųjų dirba netoliese, todėl aikštele naudojasi kaip pigesne alternatyva statyti automobilį. Nuo pernai lapkričio automobilio statymas kitose šio rajono gatvėse apmokestintas, todėl net ir galiojus brangesniam tarifui, aikštelėje visai dienai automobilį palikti apsimokėdavo labiau nei aštuonioms valandoms žaliojoje zonoje.

Pasak transporto ekspertų, ši paslauga nepopuliari ne dėl jos kainos, o dėl vietų, kuriose įrengtos aikštelės.

„Dar prieš miestą ar tik įvažiavus jos įrengiamos. […] Jeigu miesto gyventojai dar turi viešąjį transportą, kuriuo gali važinėti po miestą ar ne, tai atvažiavusiems ne miesto gyventojams praktiškai didelio skirtumo nėra, ar kažkur automobilį palikti miesto vos ne centre, kaip dabar yra, ir važiuoti viešuoju transportu, ar tęsti kelionę nuosavu automobiliu“, – svarsto Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakulteto Automobilių inžinerijos katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas.

Aikštelę valdančios savivaldybės įmonės atstovai sako, nors ir bandomasis, projektas – sėkmingas, rezultatų davė ir sumažinta kaina. Esą statančiųjų per metus padaugėjo 6 kartus. O ateityje, įvertinus automobilių srautus, planuojama tokių aikštelių įrengti ir daugiau.

„Artimiausiu metu bus ir jau daromos tos vietos, kur bus įrengtos naujos aikštelės – tai Antakalnyje iš Nemenčinės krypties atvažiuojant bei Pilaitėje. Tokių aikštelių daugės ir tos vietos bus dar tinkamesnės vartotojams“ , – sako „Susisiekimo paslaugų“ Bendrųjų reikalų departamento vadovas Vaidotas Meškauskas.

Taip pat planuojama imtis priemonių, kad piktnaudžiaujančių pigiomis aikštelėmis būtų kuo mažiau – svarstomas papildomas už statymą gauto bilieto žymėjimas viešajame transporte.

LRT TV naujienų tarnybaLRT.lt

1
PARAŠYKITE KOMENTARĄ

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Lupena Recent comment authors
  Užsisakyti komentarų pranešimus  
naujausius seniausius labiausi vertinti
Pranešti apie
Lupena
Skaitytojas
Lupena

Kaip ji gali suvilioti, kai mieste nėra adekvačios VT infrastruktūros. Koks tikslas persėsti į autobusus ar troleibusus, kai iki reikiamo taško važiuosi tiek pat, ar net gerokai ilgiau. Įdomu kiek maršrutų yra su pilnavertėmis A juostomis, kurios tęstųsi per visą miestą? Kai mūsų VT turės galimybes judėti kaip tramvajus – tada aš sutinku, kad galima palikti tas mašinas nutolusiose rajonuose. O dabar kamščiai galioja ir VT transportui, nes pavažiavęs 50 m A juosta, jis turi įvažiuoti į bendrą kelią ir taip naudodamasis pirmumo teise – dar labiau kemša gatves. Kitas momentas – norint nuvykti į tam tikras miesto dalis, reikia… Skaityti daugiau

Panašūs pranešimai

Dėl likviduojamos avarijos darbų Žemaitės gatve leidžiamas tik viešojo transporto eismas

Evaldas Činga

Vilniuje pavežėjais dirba „klevo lapai“. Kodėl?

LRT.lt

„Regitra” paskelbė naujus numerių derinius: atverta daugiau nei 60 tūkst. naujų kombinacijų

Donatas Andrijauskas

Kelias Vilnius-Kaunas virs automagistrale, ieškoma rangovų

BNS

Suskaičiavo: „Vilnius veža” išlaikymas kainavo 700 000 mokesčių mokėtojų pinigų

Evaldas Činga

Pilaitėje pradėtas tiesti naujas dviračių ir pėsčiųjų takas

Evaldas Činga

Šis internetinis portalas naudoja slapukus (angl. cookies), kad pagerintų jūsų naršymo kokybę. Slapukus galite atšaukti bet kada. Sutinku Skaityti daugiau

Privatumo ir slapukų politika