Dukart daugiau keleivių, dvigubai didesnė įmonių grupės vertė, 60 proc. didesnės pajamos, 30 proc. didesnis pervežamų krovinių kiekis, nulis žūčių geležinkelyje ir net 7 mlrd. eurų siekiantis investicijų portfelis – tai dalis pirmą kartą pristatytos „Lietuvos geležinkelių“ (LG) augimo iki 2030 metų strategijos.

„LG verslui, LG keleiviams, LG komanda, Efektyvumas ir Infrastruktūros valdymas – tai penkios pagrindinės mūsų veiklos kryptys, kurioms keliami ambicingi tikslai. Tačiau pagrindiniu mūsų tikslu lieka kurti naudą valstybei. Mes jaučiame ir prisiimame atsakomybę už valstybės ekonomikos, technologinį ir socialinį progresą“, – įmonės pranešime cituojamas „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška.

„Lietuvos geležinkeliams“ nustatyta ilgalaikė vizija – tapti Centrinės ir Rytų Europos mobilumo lydere, teigiama pranešime.

Susitelkus į šį tikslą, vystant inovacijas, technologijas ir aplinką tausojančius sprendimus bei pritaikant tarptautinį skaidrumo ir valdymo standartą, planuojama, „Lietuvos geležinkelių“ grupės vertė iki 2030 metų išaugs dukart.

Per artimiausius 12 metų LG planuoja daugiau nei pusantro karto išauginti ir uždirbamų pajamų kiekį – nuo 448 mln. eurų iki 725 mln. eurų per metus.

Dar spartesnis planuojamas ir pelno prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją (EBITDA) rodiklio augimo tempas – nuo 155 iki 300 mln. eurų. Tuo tarpu investicijų portfelis perkops 7 mlrd. eurų sumą, teigiama pranešime.

„Tokio investicijų portfelio Lietuvos istorijoje nėra buvę“, – rašoma LG pranešime.

Įmonių grupė kelia uždavinį kurti aukštą pridėtinę vertę turinčias naujas darbo vietas, teikti grąžą valstybei per talentų pritraukimą ir ugdymą, socialiai atsakingo verslo plėtrą, tarptautinio skaidrumo standarto diegimą.

Pagal pervežamų krovinių apimtis „Lietuvos geležinkeliai“ šiuo metu yra 7 vietoje Europos Sąjungoje ir pirmauja Baltijos šalių regione. Per metus krovinių vežimo apimtis pavyko kilstelėti kone 11 proc. ir užsitikrinti ilgalaikius įsipareigojimus su dauguma strateginių partnerių, teigia LG.

Iki 2030 metų krovinių srautą planuojama padidinti nuo 53 iki 70 mln. tonų per metus.

Rinkos analizė, anot LG, atskleidė, kad didžiausias potencialas glūdi Europos ir Kinijos rinkose, kur suplanuotas augimas viršija 100 proc. (nuo 4 iki 9 mln. t per metus). Bent 30 proc. planuojama užaugti ir nacionalinėje rinkoje (nuo 15 iki 22 mln. t), o Rytų tranzito kryptimi – dar bent 15 proc. (nuo 32 iki 36 mln. t per metus).

„Pilnu pajėgumu išnaudojama geležinkelio arterija Vakarų kryptimi (1435 mm vėžė), efektyvūs ir ekologiški riedmenys, e. paslaugų erdvės vystymas ir į klientų poreikius orientuota aptarnavimo sistema – tai suplanuoti esminiai strateginiai žingsniai šio neatskleisto potencialo link“, – vardijama LG pranešime.

Per artimiausius 12 metų į traukinius planuojama pritraukti beveik dukart daugiau keleivių – nuo 4,7 mln. 2017 m. iki 8 mln. Keleiviams ketinama suteikti galimybę keliauti iki 250 km/val. greičiu ir atverti aibę naujų tarptautinių krypčių – geležinkeliu patogiai pasiekti Baltijos šalių sostines, Kijevą, Helsinkį ir Varšuvą, o iš ten – ir likusią Vakarų Europą.

Įrodyti kelionių geležinkeliu pranašumus ir paskatinti gyventojus dažniau automobilį palikti namie LG žada skatinti naujais kelionių sprendimais „nuo durų iki durų“ – kai kelionės traukiniu nesibaigs stotyje, o prie keleivių poreikių pritaikyta infrastruktūra leis patogiai persėsti ant dviračio, išsinuomoti automobilį ar laiku įsėsti į viešąjį transportą.

LG teigimu, geležinkelio stotys artimiausiu metu atgis ir pasiūlys keliaujantiems ne tik daugiau kultūros renginių, apsipirkimo vietų, naujų paslaugų ir poilsio zonų. Daugiau paslaugų atsiras ir traukiniuose, kurios prisidės prie komfortiškesnių kelionių, žada įmonių grupė.

Į infrastruktūros modernizavimą ir plėtrą iki 2030-ųjų iš viso suplanuota investuoti apie 6 mln. eurų. Tai, pasak LG, beprecedentė investicijų suma, kuri leis gerinti geležinkelio kelių saugumą, didinti jų pajėgumus.

„Lietuvos geležinkelių“ grupė taip pat išsikėlė tikslą iki 2030 metų sumažinti žūčių geležinkelyje skaičių iki nulio. Prioritetinis dėmesys eismo ir darbų saugumui, kompleksinės edukacinės ir infrastruktūros tobulinimo priemonės, modernūs sprendimai, planuojama, leis nuosekliai artėti šio tikslo link.

Didžiausio proveržio planuojama sulaukti su „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimu, kuris atvers naujas kryptis verslui ir keleiviams.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Ar per sakurų žydėjimą turi būti draudžiamas eismas Upės gatve?

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist