MadeinVilnius.lt – Vilniaus naujienų dienoraštis
Vizualizacija: Vilniaus planas
Vilniaus gatvės

Ateities Ukmergės gatvės vizija

Vilniuje planuojama iš esmės pertvarkyti Ukmergės gatvę, kuri yra viena ilgiausių ir intensyviausių sostinės transporto arterijų bei viena iš keturių miesto gatvių, kuriose prasideda svarbūs magistraliniai keliai.

Planuojama, kad Ukmergės gatvėje pasikeis eismo organizavimas, padaugės žalumos – taip tikimasi ištaisyti sovietinio planavimo klaidas.

Pasak projektą pristačiusio Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus, projektas yra ilgalaikis ir per 15–20 metų turėtų būti įgyvendintas atskirais, kruopščiai suplanuotais etapais.

„Vidutinis paros eismo intensyvumas Ukmergės gatvėje šiandien svyruoja apie 50 tūkst. transporto priemonių, o šalia gyvena net apie 30 tūkst. gyventojų. Tai viena ilgiausių gatvių mieste, svarbi keturių miesto rajonų jungtis, vedanti link miesto centro ir tuo pačiu yra lyg šiauriniai miesto vartai. 

Todėl natūralu, kad vizija – ilgalaikė, kalbame apie 5-10 metų gatvės atnaujinimo perspektyvą. Kita vertus, dviračių takus valstybinėje žemėje planuojame pradėti tiesti jau kitąmet, o sodinti medžius ir keisti asfaltą jau esame pradėję. Užbaigus darbus, Ukmergės gatvė taptų tikra šiuolaikiška miestietiško tipo gatve“, – sako Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Pertvarkant Ukmergės gatvę, kurioje prasideda A2 magistralinis kelias į Panevėžį, Vilniaus miesto savivaldybė pasitelkė architektų biurą „Pupa – strateginė urbanistika“. Architektai parengė gaires, kaip turėtų pasikeisti 4,5 kilometro Ukmergės gatvės atkarpa nuo Ozo gatvės ir Vakarinio aplinkkelio.

Numatoma, kad Ukmergės gatvė bus tvarkoma pagal gerąją Vakarų miestų praktiką, kuomet bus pradėta nuo visuomeninių viešųjų funkcijų ir erdvių, modernaus viešojo transporto bei infrastruktūros plėtros.

Projekto įgyvendinimo metu planuojama nutiesti apie 10 kilometrų dviračių ir pėsčiųjų takų, įrengti dvi reguliuojamas dviračių perėjas, pasodinti daugiau kaip 1500 medžių, prie gatvės sukurti apie 250 arų ploto dydžio skverą.

Vizualizacija: Vilniaus planas

Gatvėje susiaurinus eismo juostas iki minimalių norminių dydžių, bus skirta papildoma ištisinė juosta viešajam transportui, kurią nuo pėsčiųjų ir dviračių takų skirs želdiniai. Nuo automobilių eismo ir automobilių stovėjimo aikštelių atskirti želdynais pėsčiųjų takai bus projektuojami abejose gatvės pusėse. Taip pat planuojamas Šeškinės požeminės perėjos atnaujinimas ir naujų požeminių perėjų, pritaikytų žmonėms su specialiaisiais poreikiais, įrengimas.

Vizualizacija: Vilniaus planas
Vizualizacija: Vilniaus planas

„Gatve kasdien ne tik pravažiuoja didžiuliai transporto srautai – šalia gatvės sparčiai auga gyvenamųjų būstų projektų bei verslo centrų skaičius, daugėja gyventojų. Būtent gyvenimo kokybė čia kelia daugiausiai klausimų, nes kol kas vietiniams laisvalaikį belieka leisti prekybos centruose“, – sako „Pupa – strateginė urbanistika“ įkūrėja ir architektė Justina Muliuolytė.

Planuodami ilgalaikę gatvės atnaujinimo viziją, aplink Ukmergės gatvę architektai pasiūlė įkurti aktyvaus sporto ir pramogų aikšteles, treniruoklių zonas, riedlenčių parką, turgų, renginių erdves.

Ukmergės gatvė šiuo metu jau yra pradėta tvarkyti apsodinant ją žaluma ir medžiais. Tiesti pėsčiųjų ir dviračių takus numatoma pradėti 2019 m. antroje pusėje. Planuojama, kad techniniai pasiūlymai dėl kitų pertvarkos etapų – parko sodinimo, stovėjimo aikštelių pertvarkymo, gatvės eismo perorganizavimo – visuomenei bus pristatyti kitų metų pirmąjį pusmetį.

Beveik 10-ies kilometrų ilgio Ukmergės gatvė yra viena seniausių sostinėje. Esminių pertvarkų ji yra susilaukusi 1980-aisiais, kai buvo nutiesta platesnė, didesnių parametrų gatvė, iš pradžių formuota kaip greitkelis.

Ukmergės gatvės vizija, darbų eiga, planai ir vizualizacijos atsisiųsti

Panašūs pranešimai

Sostinėje prasidėjo visų gatvių apšvietimo atnaujinimo darbai

Donatas Andrijauskas

Kaip maloniai ir be trukdžių keliauti po miestą šventiniu laikotarpiu?

Evaldas Činga

Vilniuje bus įrengta apie 60 elektromobilių įkrovimo stotelių

Donatas Andrijauskas

Prasidės Šiaurinės gatvės įrengimo darbai – numatomos ir dvi estakados

Aidas Pelenis

Kelio Vilnius-Utena ruožą už 20 mln. eurų atnaujins „YIT Infra“

BNS

„Grinda“ eismo ir šaligatvių būklei stebėti pasitelkė droną

Evaldas Činga

5
PARAŠYKITE KOMENTARĄ

avatar
5 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
EimaPetrasJuozas123Linas Recent comment authors
  Užsisakyti komentarų pranešimus  
naujausius seniausius labiausi vertinti
Pranešti apie
Eima
Skaitytojas
Eima

Autobusus reiktu nukreipt kitom gatvem ir A juostas automobiliams palikt. Ir prie verslo objektu pagal plana reikes pestiem eiti, cemento is senuku maisus ant peciu nesioti, nereiks ir treniruokliu aiksteliu 😁 vistiek vilniui pristatyta nenaudojamu treniruokliu, kurie tik ir skirti rudyti, jokiu funkciju realiu neatlieka, geriau sokdynem medzius papuostu ir grazu ir kas nores pasokines 😁😁

Petras
Skaitytojas
Petras

Reikia kazkaip ispresti kamsciu problemas, nes ten kosmosas visiskas rytais buna. Reikia permastyti srautus, priesh darant si projekta.
Dar prie viso shito, padaryciau visas perejas pozemines. Su mintim, kad kuo labiau sumazinti sviesoforu skaiciu.

Juozas
Skaitytojas
Juozas

Geriau spręstų, kaip automobilių srauto pralaidumą padidinti, pridedant dar juostų, o po to aplinką tvarkyti.

123
Skaitytojas
123

Ką jau bekalbėt “europietiškiau”, čia būtų pažangiau nei Europoj, taip turėtų atrodyti visos gatvės, bet kažkaip nededu vilčių:D

Linas
Skaitytojas
Linas

Komedija ne projektas. Taip jei tai būtų įgyvendinta, sakyčiau europietiškas ir šiuolaikiškas projektas. Tačiau…Kaip iš verslo paimsite parkavimo vietas? jų žemę? perpirksit? kur bus statomi automobiliai? ir esminis klausimas kuris kelia juoką, tai kodėl eismo juostų tiek pat..tipo srautai nedidės? ir taip ten vieni kamščiai..o iš projekto matome, kad niekas nebus keičiama.

Šis internetinis portalas naudoja slapukus (angl. cookies), kad pagerintų jūsų naršymo kokybę. Slapukus galite atšaukti bet kada. Sutinku Skaityti daugiau

Privatumo ir slapukų politika