Turtingas, įvairus ir drąsus Lotynų Amerikos kinas jau seniai laukiamas didžiuosiuose pasaulio kino festivaliuose. Šiemet „Kino pavasaris“, 10 metų kiekvieną rudenį organizavęs Lotynų Amerikos kultūros festivalį „In Latino“, šio regiono filmams skyrė atskirą programą. Debiutuojančioje programoje „In Latino“ – penkios juostos, tarp kurių: tikrais įvykiais inspiruota LGBT šeimos drama, itin kontroversiškas filmas apie moralės ribų peržengimą, aštriu pietietišku humoru pagardinta komedija ir netgi užuomina į kultinį „Pano labirintą“.

Europos ar Amerikos kinui galbūt nusileisdamas tik kiekybe, Lotynų Amerikos kinas dažnai eina koja kojon arba net lenkia įprastas autorinio kino tendencijas savitu požiūriu į pasaulį, estetiniais pasirinkimais ar realybės atvaizdavimu. Daugelyje šio regiono filmų vyrauja socialinės problemos. Pasibaigus Meksikos aukso amžiui, šiuolaikinis Lotynų Amerikos kinas gimė po Italijos neorealizmo, ir iš karto susikoncentravo į tikrovės vaizdavimą ir socialinę kritiką.

„Lotynų Amerikos kinas yra apsuptas snaiperių. Kai kurie iš jų smarkiai rizikuoja, nustumdami tradicinius filmo pasakojimo būdus, tačiau taip jų vaidmuo šiuolaikiniame kine tampa svarbesnis“, – sako Lotynų Amerikos kiną nagrinėjantis kritikas Francisco Ferreira.

Nepaisant to, netgi pačiame realistiškiausiame Lotynų Amerikos filme, visada bus šiek tiek fantazijos arba bent dalelė kažko neįtikimo. Verta prisiminti Guillermo del Toro fantastinį filmą „Pano labirintas“. Tokį įvairiapusišką ir temperamentingą kiną atspindės naujoji „In Latino“ programa, kurioje bus galima išvysti ir minėtame filme mergaitę Ofeliją suvaidinusią aktorę Ivaną Baquero.

Programoje „In Latino“ – trys debiutiniai ir du pripažintų meistrų darbai iš Argentinos, Čilės, Brazilijos ir Kolumbijos.

Daugiau nei 600 tūkstančiai žiūrovų gimtojoje Argentinoje

Filmo  „Garbės pilietis“ (orig. „El ciudadano ilustre“, ang. „The Distinguished Citizen“) režisieriams Gaston Duprat ir Mariano Kohn pavyko sukurti meistrišką komediją, į kurią Argentinoje parduota daugiau nei 600 tūkstančiai bilietų. Filmo herojus, Nobelio literatūros premijos laureatas Danielis, priima netikėčiausią (ir turbūt blogiausią jo gyvenime) kvietimą tapti gimtojo miestelio garbės piliečiu.

Filmo apdovanojimų sąraše – Ispanijos kino meno akademijos „Goya“ premija už geriausią ispanakalbį užsienio šalies filmą, 9 nominacijos Argentinos kino meno akademijos premijoms ir geriausio aktoriaus apdovanojimas Venecijos kino festivalyje. Pastarasis skirtas Danielio vaidmenį sukūrusiam Oscarui Martinezui (anksčiau „Kino pavasaryje“ rodyti jo sukurti vaidmenys filmuose „Paulina“, 2015; „Šiuolaikiniai žvėrys“, 2014; „Tuščias lizdas“, 2008).

Filmo režisieriams beveik stebuklingai pavyko išlaikyti šią makabrišką satyrą vien ant Martinezo pečių, kuris filme yra vienodai niūrus ir šmaikštus, taip sukurdamas garbingiausią 2016 m. aktorinės meistrystės darbą.  

Viena šeima – dvi mamos

Melancholiškos dramos „Rara“ (rež. Pepa San Martin) scenarijus buvo parašytas remiantis tikra istorija: 2004 metais Čilės teisėja pralaimėjo teisme ir  dėl savo seksualinės orientacijos neteko vaikų globos teisių. Filme rodomas paveikus, prasmingas pasakojimas apie šeimos gyvenimą iš LGBT perspektyvos, reflektuojantis besitęsiančią bendruomenės kovą, siekiant lygių teisių ir pagarbos pasaulyje.

Paauglė Sara ir jos jaunesnė sesutė po tėvų skyrybų lieka gyventi su mama lesbiete. Keturių moterų šeima nesiskiria nuo kitų šeimų konservatyvioje Čilėje, tačiau Saros tėčio neapleidžia abejonės. Tėvų konflikte dėl vaikų globos Sara apsisprendžia palaikyti mamą. Režisierė subtiliai tyrinėja sunkumus, su kuriais susiduria vaikus auginančios tos pačios lyties šeimos, kruopščiai vysto visų personažų charakterius ir stebi vaikų bandymus prisitaikyti prie komplikuotos situacijos.

Šis sukrečiantis filmas su fenomenalia aktorių vaidyba 2016 m. Berlyno kino festivalyje laimėjo programos „Jaunoji karta“ Didįjį prizą, o San Sebastiano kino festivalyje nugalėjo konkursinėje programoje „Lotynų horizontai“. 

Įelektrinantis brazilo debiutas

Būna, kad filmus kuria ir pripažintų režisierių asistentai. Vienas toks –  režisieriaus Marcelo Caetano (praėjusiais metais „Kino pavasaryje“ rodyto filmo „Neoninis bulius“ režisieriaus Gabrielio Mascaro asistento) debiutas „Įelektrinti kūnai“ (orig. „Corpo electrico“, ang. „Body Electric“). Juostoje drąsiai ir nuoširdžiai diskutuojama apie rasinius ir seksualinius skirtumus modernioje Brazilijos visuomenėje. Šią santūriomis kino priemonėmis kuriamą istoriją įkvėpė amerikiečių poeto Walto Whitmano 1855 m. parašyta poema „I Sing the Body Electric“.   

Erotika iš Čilės

„Kino pavasario“ žiūrovams režisierius Cristian Jimenez žinomas iš anksčiau festivalyje rodytų filmų „Optinės iliuzijos“ (2008), „Bonsai“ (2011) ir  „Užkadrinis balsas“ (2014). Šįkart jis į kino ekranus sugrįžta su romantiška satyra apie šeimą, meilę ir (ne)kaltą melą „Šeimyniškas gyvenimas“ (orig. „Vida de Familia“, ang. „Family Life“). Pirmą kartą režisavęs drauge su tautiete Alicia Scherson, šią komišką erotinę dramą  Jimenez nufilmavo jos bute.

Moralės ribų peržengimas

Kontraversiškiausias programos filmas –  „Demoniškos tavo akys“ (orig. „Demonios tus ojos“, ang. „Sister of Mine“), kuriame provokuojamai kalbama apie vojerizmą, incestą, ištvirkimą, ekshibicionizmą, internetinę pornografiją. Prieštaringa istorija sukasi apie kino režisierių, erotiniame tinklapyje pamačiusį savo netikrą seserį. Bandydamas išsiaiškinti, kaip mergina jame atsidūrė, vyras peržengs daug moralės ribų. Pagrindinį vaidmenį sukūrė minėta filmo „Pano labirintas“ žvaigždė Ivana Baquero. 

2017 m. festivalio filmų programa: http://kinopavasaris.lt/lt/programa

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

1 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist