Naująjį OKT/Vilniaus miesto teatro sezoną režisierius Oskaras Koršunovas pradeda šūkiu „Šis sezonas bus apie ją – moterį“. Šiame sezone žiūrovų lauks vis dar atsinaujinantys „Pasikėsinimai į jos gyvenimą“ ir mistinės Anės paieškos, moters tema naujoje O. Koršunovo premjeroje ir net dvi režisierių moterų premjeros.

OKT/Vilniaus miesto teatre moters tema gvildenama jau kurį laiką. Praėjusį sezoną gimė Birutės Kapustinskaitės ir Kirilo Glušajevo „Terapijos“, kuriame vaidina visas Lietuvos moterų aktorių žvaigždynas. Galutinį akcentą uždėjo „Pasikėsinimai į jos gyvenimą“ pagal britų dramaturgo Martino Crimpo pjesę. Būtent ši pjesė ir padiktavo mums naujojo sezono koncepciją: apie ją, apie moterį.

Nuotrauka: D. Matvejev

„Šventasis Paulius rašė, kad Jėzuje Kristuje nėra nei vyro, nei moters, nei žydo, nei palestiniečio – yra žmogus. Žmogiškumas – esminė mūsų OKT teatro arterija. Bet visgi pasaulio istorija – nuolatinis žmogaus iškreiptų stereotipų kūrimas. Per visą istoriją ypač moterims teko kentėti tuos iškreiptus stereotipus. Susiklosčiusi patriarchalinė santvarka moterims atiminėjo teisę būti tiesiog žmogumi – vertė ją būti moterimi. Tam buvo naudojami įvairūs mechanizmai ir įrankiai: čadros, burkos, skaistybės diržai, kiniški bateliai, neleidžiantys joms savarankiškai vaikščioti, ar inkvizicijos laužai. Kitas kraštutinis veiksmas – vėlgi iškreiptas stereotipas: tai begalinis moters garbinimas ir idealizavimas. Didžioji paslaptis, šventoji motina, grožio įsikūnijimas, mūza ir taip toliau. Moterims visuomet buvo skiriami kokie nors scenarijai. Pagrindiniai – paleistuvė, gera žmona, motina, šventoji. Tačiau niekada nebuvo suteikta teisė būti visapusišku žmogumi. Šią teisę uzurpavo vyrai. Bet dabar mes išgyvename kitus laikus. Moteris keičia savo socialinę, politinę, fizinę, metafizinę lokaciją. Moterų gyvenime vyksta revoliucija. Ji ruseno jau nuo XIX amžiaus. Bet dabar mes matome didelę ugnį. Moteris tampa lygia su vyrais: politikoje, mene, socialiniame gyvenime. Statistiniai rodikliai vis dar vyrų pusėje, bet atotrūkis mažėja. Tampa akivaizdu, kad ateitis priklausys moterims. Bet ar viskas taip paprasta? Ką jos išgyvena? Su kokiais naujų identitetų sunkumais susiduria? Tai mes bandysime tirti šį sezoną“, – naujo sezono viziją pristato O. Koršunovas.

„Pasikėsinimai į jos gyvenimą“ – ne vienintelis O. Koršunovo režisūrinis prisilietimas prie naujojo teatro sezono. Šį sezoną režisierius į scenos šviesą išleis spektaklį „Liučė čiuožia“ pagal Lauros Sintijos Černiauskaitės pjesę. Šia pjesė režisierius sėkmingai yra pastatęs Bostone (JAV). OKT/Vilniaus miesto teatre ją yra pastačiusi Yana Ross. Pasak režisieriaus, aktualumo ji nepraranda ir akivaizdu, kad atėjo laikas ją vėl statyti ir statyti kitaip nei ji buvo statoma anksčiau.

Tomas Ivanauskas šį sezoną statys spektaklį apie šokiruojantį moters pasirinkimą ir šeimos tragediją. Tai Kvebeko dramaturgo Martino Bellemare pjesė „Laisvė“ Šis pastatymas – T. Ivanausko režisūrinis debiutas.

Jau spalio mėnesį žiūrovų lauks spektaklio „Aš, Fojerbachas“ pagal šiuolaikinio vokiečių dramaturgų Tankredo Dorsto Ursula Ehlero pjesę. Tai jaunos režisierės Linos Židonytės debiutas.

Nuotrauka: D. Matvejev

„Veiksmas vyksta teatre, realiu laiku. Fojerbach – aktorė. Ji susiorganizuoja atvirą savo išpažintį. Aktorė pasiruošia vaidybinę aikštelę, yra sukvietusi publiką, svarbius teatro vertintojus, režisierių, kuris ieško aktorės pagrindiniam vaidmeniui, ir laukia. Ji yra pasiruošusi laukti tiek, kiek reikės. Ji yra priversta įrodinėti savo vertę net ir režisieriaus asistentui, taip argumentuodama sau ir įrodinėdama kitiems, kad ji turi teisę būti scenoje“, – sako L. Židonytė.

Dar vienas moteriškos režisūros akcentas naujajame sezone – režisierės Agnijos Leonovos spektaklis. Premjera įvyks jau lapkričio mėnesį.

„Gyvename laikotarpiu, kai virtuali realybė tampa tikresnė už fizinę realybę. Dauguma mūsų gyvename du gyvenimus – vieną tikrą, kitą virtualų. Šis spektaklis – subtilus mokslinės fantastikos įsikišimas į teatrą. Tai vienos poros istorija artimoje ateityje. Tai istorija tos kartos žmonių, kurie dar atsimena gyvenimą be technologijų, tačiau šiandien jie jau renkasi tarp realybių. Tai istorija, kvestionuojanti žmogiškąsias vertybes technologizacijos laikotarpiu“, – pasakoja A. Leonova.

Šį sezoną OKT/Vilniaus miesto teatras pradėjo ypač toli nuo Vilniaus – Kinijos mieste Siane. Rugpjūčio pabaigoje trupė suvaidino 20-ąjį „Hamletą“ Kinijoje ir uždarė Siano dramos festivalį.

20-asis „Hamletas“ Siane – ne vienintelis azijietiškas akcentas naujajame OKT/Vilniaus miesto teatro sezone. Jau spalio mėnesį „Žuvėdros“ aktorių laukia kelionė į Pietų Korėją, kur spektaklis bus pristatytas Seulo scenos menų festivalyje. „Žuvėdra“ taip pat bus rodoma „Era“ festivalyje Pontederoje (Italija) ir „Die Festwoche“ Meiningene (Vokietija).

Šį sezoną galima vadinti „Vestuvių“ užsienio gastrolių piko metu – aktorių laukia net penkerios gastrolės. Šis spektaklis bus pristatytas Briuselio nacionalinio teatro didžiojoje scenoje, Lježo festivalyje, NEXT festivalyje Turnė mieste, vykstančiame Prancūzijoje ir Belgijoje, „Temporada Alta“ Žironoje (Ispanija) bei TEART festivalyje Minske (Baltarusija).

Režisieriaus O. Koršunovo ir aktoriaus Eimanto Pakalkos monospektaklis „Pamišėlis“ pagal Nikolajaus Gogolio kūrinį bus pristatytas „Baltic House“ festivalyje Sankt Peterburge (Rusija).

Jaunos režisierės Kamilės Gudmonaitės spektaklis „Trans Trans Trance“, praėjusio sezono metu gavęs tarptautinį krikštą Romoje, Milane ir Berlyne, nemažina apsukų ir šį sezoną. Jau spalio mėnesį režisierė ir aktorės vyks į „Richmix“ menų centrą Londone (Didžioji Britanija).

OKT/Vilniaus miesto teatras – intensyviausiai užsienyje gastroliuojantis Lietuvos teatras. Pastaruoju metu teatras tapo vienu intensyviausiai po Lietuvą gastroliuojančių teatrų. Dar pirmoje sezono dalyje trupė aplankys Kauną, Varėną, Marijampolę, Telšius, Klaipėdą, Kretingą, Uteną, Alytų, Ignaliną ir Ukmergę.

Naujajame sezone – ne tik premjeros, tačiau ir anksčiau sukurti, žiūrovų jau pamėgti repertuariniai spektakliai. Tai režisieriaus O. Koršunovo režisuoti Antono Čechovo „Žuvėdra“, Maksimo Gorkio „Dugne“, Williamo Shakespeare’o „Hamletas“, Sarah Kane „Apvalytieji“, Bertoldo Brechto „Vestuvės“, Ivano Vyrypajevo „Šokis Delhi“, Nikolajaus Gogolio „Pamišėlis“, taip pat Kirilo Glušajevo režisuotos „Terapijos“ pagal Birutės Kapustinskaitės pjesę, K. Gudmonaitės „Trans Trans Trance“. Nors Lietuvos nacionalinio dramos teatro scena uždaryta rekonstrukcijai, tikimasi parodyti „Įstabiąją ir graudžiąją Romeo ir Džuljetos istoriją“ ir „Meistrą ir Margaritą“ kitose scenose.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist