Anksčiau buvo dažnai eskaluojama, kad startuolio kūrimas – tik jauniems žmonėms, kurie dar tik mokosi pažinti verslą. Tačiau šiandien mūsų visuomenėje nėra nieko neįprasto matyti jau pabaigusį mokslus, gerai įsitvirtinusį darbo rinkoje, sėkmingą ir ambicingą žmogų, kuris savo naujo verslo idėjomis stelbia aplinkinius ir eina link ne kažkieno jam primestų idėjų, o savo svajonių įgyvendinimo link. Todėl tarptautinėje tvaraus verslo skatinimo programoje „Futurepreneurs“ 2019 metais – jokių amžiaus apribojimų. 

Gąsdina žinomų pavardžių pavyzdžiai

Daugumą vyresnių žmonių ne tik įkvepia, bet ir kartu šiek tiek gąsdina tokių žinomų pavardžių, kaip Bilas Geitsas, Steve‘as Jobsas ar Markas Zuckerbergas pavyzdžiai, kurie savo idėjas įgyvendino būdami vos dvidešimties, tačiau pagrindinio Bostono žurnalo „Harvard Business Review“ duomenimis, situacija realybėje yra kiek kitokia. 

2018 m. JAV buvo atliktas tyrimas, siekiant sužinoti vidutinį sėkmingo startuolio įkūrėjo amžių. Rezultatai nustebino ne vieną – amžiaus vidurkis siekė 42 metus. Programinės įrangos srityje startuolių amžiaus vidurkis yra 40 metų, o naftos ir dujų bei biotechnologijų sektoriuje – siekia 47 metus. Daroma išvada, kad jaunuolių sukurtų startuolių tarpe rečiau sutinkamos sudėtingesnių sričių idėjos. Visgi, greičiausiu startuolių augimu per penkerius metus pasižymi žmonės, pradėję savo verslą 45 metų. Kalbant apie Steve‘o Jobso atvejį, sėkmingiausi ir pelningiausi jo metai buvo taip pat žymiai vėliau – 52 metų. 

Tvarus verslas – tai ne tik ekologija

Norint sukurti ne tik naują, bet ir tvarų verslą,  reikia papildomų pastangų ir noro įsigilinti į tai, kodėl turime apie tai galvoti. 

„Tvarumą daugelis supranta tik kaip ekologiją ir aplinkosaugą, tačiau tai žymiai platesnė reikšmė, nei gali pasirodyti. Į tvarumo sampratą įeina ir kokybiškas švietimas, lyčių lygybė, pramonės, infrastruktūros vystymasis, inovacijos ir pan., todėl galvojant apie naujo verslo idėją, jos vertę galima padvigubinti, prisidedant prie tvaraus pasaulio kūrimo bei plėtros“, – teigia Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parko direktorė Laima Kaušpadienė.

Tokie žinomi prekės ženklai, kaip „H&M“, „Adidas“, „Airbnb“, „HSBC“ bankas ir kt. palaiko darnaus verslo vystymąsi, rodydami pasauliui pavyzdį, kaip pagerinti ne tik dabartinę aplinką, bet ir kokią naudą tai suteikia pačiam žmogui. 

 „Futurepreneurs“ programoje – jokių amžiaus ribojimų

Jau trečius metus vykstanti tarptautinė tvaraus verslo skatinimo programa „Futurepreneurs“, inicijuojama Saulėtekio slėnio mokslo ir technologijų parko,vėl startuoja 2019 m. pradžioje. Registracija į programą Lietuvoje prasidės sausio 2 d. ir tęsis iki vasario 13 d. Programos organizatoriai šiemet kviečia registruotis visus norinčius be jokių amžiaus apribojimų. Du mėnesius trunkančios programos metu dalyviai semiasi žinių Vilniuje vykstančiose mokymų sesijose, padedami savo srities profesionalų analizuoja ir apsibrėžia kuriamo verslo tikslus, tikslinę rinką, kuria vertės pasiūlymą, konstruoja savo verslo modelio juodraštį. Programos dalyviams taip pat padeda mentoriai, dalindamiesi savo patirtimi, patarimais ir įžvalgomis. 

„Futurepreneurs“ programa, startavusi Lietuvoje, šių metų pradžioje vyko ir Lenkijoje, o 2019 m. pirmą kartą vyks Nyderlanduose. 

„Per dvejus metus “Futurepreneurs” programos finaluose išgirdome jau beveik pusšimtį tvaraus verslo idėjų. Smagu stebėti žmonių, į programą atėjusių su minimaliomis žiniomis apie verslą ir tvarumą, progresą programos pabaigoje bei ryžtą ir toliau dirbti su savo idėja. Grįžtamasis ryšys iš ankstesnių dalyvių buvo labai geras, o praktiniuose seminaruose visada sulaukdavome vyresnių žmonių, kurie ateidavo kaip klausytojai. Tai paskatino šiemet į programą pakviesti ne tiek jaunimą, bet vyresnius žmones, norinčius įgyti papildomų žinių“, –pasakoja L. Kaušpadienė.

Nėra netinkamo laiko įgyvendinti savo idėjas

Daugiau patirties, tačiau daugiau ir baimių suklysti, kartais sustabdo žmones siekti savo tikslų, imtis visiškai naujų veiklų, išeinant iš komforto zonos. Jaunuoliai atvirkščiai – naudojasi savo ambicingu maksimalizmu, drąsa ir ryžtu pakeisti pasaulį, darydami klaidas, tačiau iš jų mokydamiesi. Nėra tinkamo laiko ar tinkamos vietos įgyvendinti savo idėją – tik tinkamas požiūris ir ryžtas žengti pirmąjį žingsnį. 

„Žmonės dažnai save riboja, žerdami sau ir kitiems įvairius pasiteisinimus. Imtis savo verslo atrodo netinkamas laikas, trūksta žinių ar paprasčiausio palaikymo. Būtent dėl to šiemet programoje nėra jokių apribojimų – dalyvauti gali visi norintys, įvairaus amžiaus ir kompetencijų žmonės. Vienintelis kriterijus, kad programos pabaigoje pristatoma verslo idėja atitiktų darnaus vystymosi principus“, –kalbėjo L. Kaušpadienė.

Įvertink šį straipsnį

Suteikiame jums galimybę įvertinti mūsų turinį. Spustelėkite ant žvaigždės, kad įvertintumėte!

0 skaitytojai (-ų) įvertino

Iki šiol nėra įvertinimų! Būkite pirmas, įvertinęs šį įrašą.

Rekomenduojami VIDEO

Susiję straipsniai

Reklama

Welcome Back!

Login to your account below

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Add New Playlist