Pradžia Vilniaus istorija Senasis Vilnius Sostinės transporto istorija: į gatves išrieda pirmieji troleibusai

Sostinės transporto istorija: į gatves išrieda pirmieji troleibusai

3 minutė(s) skaitymo
0

Pasibaigus karui, 1945 m., Vilniuje važinėjo šiek tiek daugiau nei 160 vežikų, tad iškart po karo sostinėje vis dar dominavo nemotorinis transportas. Tačiau pokario metais viešasis transportas Lietuvos sostinėje turėjo iš esmės susikurti iš naujo. Šio naujojo etapo pradžia laikoma 1946 m. kovo 13 diena, kuomet atidarytas pirmasis reguliarus autobusų maršrutas Žvėrynas – Geležinkelio stotis ir į gatves išriedėjo jau motorinis transportas – pirmieji pokario autobusai. Apskritai Vilniaus miesto keleivių susisiekimo kontora turėjo 17 senų trofėjinių autobusų. 1950 m. sostinėje veikė jau dešimt autobusų linijų.

Ir nors vėliau, siekiant efektyvinti viešąjį transportą, Vilniuje atidarytos dar dvi autobusų stotys, tapo aišku, kad ilgainiui vien autobusų maršrutų mieste nepakaks.

Siekiant patenkinti vis labiau augančius gyventojų keliavimo poreikius, 1956 m. sostinėje prasidėjo iki šiol besitęsiantis pačios „žaliausios“ transporto priemonės dominavimas – įkurtas Vilniaus troleibusų parkas bei nutiestas 7,8 kilometro ilgio kontaktinis tinklas. Savo gyvenimą parkas pradėjo su 8 troleibusais, keleivius vežusiais maršrutu Antakalnis – Stotis. Planinis troleibusų skaičius buvo 25, o dirbo prie troleibusų tinklo apie 50 darbuotojų.

Po metų, 1957-aisiais, buvo realizuotas antrasis maršrutas Stotis – Žvėrynas. Taip kasmet būdavo nutiesiamos naujos kontaktinio tinklo linijos ir sukuriami vis naujesni maršrutai.

Todėl 1967-aisiais, praėjus vienuolikai metų nuo pirmųjų̨ troleibusų išriedėjimo į gatves, Vilniaus miestas jau galėjo didžiuotis net 13 maršrutų̨, kurių bendras ilgis siekė 217 kilometrų. O iki 1975-ųjų įrengti beveik visi šiandien veikiantys sostinės maršrutai – kartu jų tinklas jau tuomet siekė 480,6 kilometro.

Tuo metu Vilniaus autobusų parkas 1970 m. jau turėjo 572 autobusus, iš kurių mieste nuolat dirbo 192. 1971 m. sostinėje buvo 33 maršrutai, o mieste kasdien važinėjančių autobusų skaičius paaugo iki 210.

VDJP informacija

Rodyti daugiau susijusių straipsnių
Rodyti daugiau  Made in Vilnius
Rodyti daugiau Senasis Vilnius

Karščiausios naujienos

Vilniaus meras populiarina ploggingą – šiukšlių rinkimą bėgant

Vilniaus meras Remigijus Šimašius šiandien akcijoje DAROM dalyvavo kitaip – ploggino. Tai – Švedijoje gimęs ir sparčiai visame pasaulyje populiarėjantis užsiėmimas, kurio metu žmonės bėgdami renka pakeliui pasitaikiusias šiukšles: ir pasportuoja, ir sutvarko aplinką. „Noriu pasiūlyti akcijai Darom ir visiems žmonėms – ploggingą. Tai puikus būdas praleisti laiką gamtoje, pasportuoti ir gražinti aplinką. Aš pats eidamas pasivaikščioti su vaikais visada …

Lietuva susidomėjo pasauliniai žiniasklaidos gigantai

„Mažiausią respubliką pasaulyje – Užupį, esantį Lietuvos sostinėje, – tiesiog privalo aplankyti visi keliaujantys po Europą“, pristatydamas video reportažą skelbia Vokietijos didžiausias nacionalinis transliuotojas „Deutsche Welle“ savo tinklapyje, turinčiame 1,3 mln. skaitytojų. Jau netrukus apie Lietuvą – ir itin populiariame “NTV” kanalo kulinariniame šou „Važiuojam, pavalgom“ (Poedem, poedim!). Turizmo departamentas pažintinį turą su laidos vedėju britu John Warren derino net …

Neris

Organzuojamas žygis Vilniaus rajono apylinkėse

Gal norėtum labiau pažinti apylinkes, esančias netoli Vilniaus, ir pažygiuoti sau smagiai draugų būry? Jei taip, kviečiam tave pasigrožėti Neries upės šlaitais ir aplinkiniais miškais, pasiklausyti parskridusių paukščių giesmių ir užlipus į piliakalnį, pažvelgti į vis žaliuojančią gamtą. Be visa to, aplankysime dar ir keturis ežerus. Prie vieno iš jų pietausime. Bus ir laužo, ir dainų 🙂 Tik tavęs reikia, …

Architektai nerekomenduoja statyti koplytstulpio prie Seimo

Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto plėtros departamentas ir Vilniaus miesto pavadinimų, paminklų ir atminimo lentų komisija, nagrinėdamos architekto Dariaus Linarto pateiktus atminimo ženklo – išeivijos architekto Jono Muloko stilizuoto koplytstulpio įrengimo prie Lietuvos Respublikos Seimo rūmų projektinius pasiūlymus (proj. vad. G, Blažiūnas, arch. V. Nasvytis, D. Linartas), paprašė įvertinti ir pateikti profesinę nuomonę dėl galimybių pastatyti šį objektą prie Lietuvos Respublikos Seimo rūmų …