MadeinVilnius.lt – Vilniaus naujienų dienoraštis
Antanas Sutkus. Katedros aikštė. 8 linija: Žalgirio g. – Kalvarijų g. – Paupio g.
Senasis Vilnius

Sostinės transporto istorija: į gatves išrieda pirmieji troleibusai

Pasibaigus karui, 1945 m., Vilniuje važinėjo šiek tiek daugiau nei 160 vežikų, tad iškart po karo sostinėje vis dar dominavo nemotorinis transportas. Tačiau pokario metais viešasis transportas Lietuvos sostinėje turėjo iš esmės susikurti iš naujo. Šio naujojo etapo pradžia laikoma 1946 m. kovo 13 diena, kuomet atidarytas pirmasis reguliarus autobusų maršrutas Žvėrynas – Geležinkelio stotis ir į gatves išriedėjo jau motorinis transportas – pirmieji pokario autobusai. Apskritai Vilniaus miesto keleivių susisiekimo kontora turėjo 17 senų trofėjinių autobusų. 1950 m. sostinėje veikė jau dešimt autobusų linijų.

Ir nors vėliau, siekiant efektyvinti viešąjį transportą, Vilniuje atidarytos dar dvi autobusų stotys, tapo aišku, kad ilgainiui vien autobusų maršrutų mieste nepakaks.

Siekiant patenkinti vis labiau augančius gyventojų keliavimo poreikius, 1956 m. sostinėje prasidėjo iki šiol besitęsiantis pačios „žaliausios“ transporto priemonės dominavimas – įkurtas Vilniaus troleibusų parkas bei nutiestas 7,8 kilometro ilgio kontaktinis tinklas. Savo gyvenimą parkas pradėjo su 8 troleibusais, keleivius vežusiais maršrutu Antakalnis – Stotis. Planinis troleibusų skaičius buvo 25, o dirbo prie troleibusų tinklo apie 50 darbuotojų.

Po metų, 1957-aisiais, buvo realizuotas antrasis maršrutas Stotis – Žvėrynas. Taip kasmet būdavo nutiesiamos naujos kontaktinio tinklo linijos ir sukuriami vis naujesni maršrutai.

Todėl 1967-aisiais, praėjus vienuolikai metų nuo pirmųjų̨ troleibusų išriedėjimo į gatves, Vilniaus miestas jau galėjo didžiuotis net 13 maršrutų̨, kurių bendras ilgis siekė 217 kilometrų. O iki 1975-ųjų įrengti beveik visi šiandien veikiantys sostinės maršrutai – kartu jų tinklas jau tuomet siekė 480,6 kilometro.

Tuo metu Vilniaus autobusų parkas 1970 m. jau turėjo 572 autobusus, iš kurių mieste nuolat dirbo 192. 1971 m. sostinėje buvo 33 maršrutai, o mieste kasdien važinėjančių autobusų skaičius paaugo iki 210.

VDJP informacija

Panašūs pranešimai

Vilniaus Lazdynų istorija: čia buvo vežami ir turistai

LRT.lt

D. Pocevičius: sovietinis Vilniaus laikotarpis – margas, kontrastingas ir itin prieštaringas

LRT.lt

Kodėl Vilnius yra laikomas „Lietuvos Jeruzale“?

Made in Vilnius

Žirmūnai – blokinių namų muziejus po atviru dangumi (VIDEO)

LRT.lt

Sostinės transporto istorija: pirmasis autobusų maršrutas ir pirmoji avarija

Made in Vilnius

Sostinės transporto istorija: pirmasis tramvajus

Made in Vilnius

PARAŠYKITE KOMENTARĄ

avatar
  Užsisakyti komentarų pranešimus  
Pranešti apie

Šis internetinis portalas naudoja slapukus (angl. cookies), kad pagerintų jūsų naršymo kokybę. Slapukus galite atšaukti bet kada. Sutinku Skaityti daugiau

Privatumo ir slapukų politika