Pradžia Vilniaus istorija Senasis Vilnius Sostinės transporto istorija: pirmasis autobusų maršrutas ir pirmoji avarija

Sostinės transporto istorija: pirmasis autobusų maršrutas ir pirmoji avarija

4 minutė(s) skaitymo
0

Po Pirmojo pasaulinio karo arklinis tramvajus Vilniuje veikė iki 1925 metų, ir nors arklinis transportas sėkmingai nukonkuravo omnibusus ir diližanus (išstūmė šiuos į miesto pakraščius), nuo pat amžiaus pradžios juos ėmė keisti kita, gerokai patogesnė ir greitesnė transporto priemonė – autobusai. 1905 m. Vilniuje atidarytas pirmasis autobusų maršrutas Gedimino aikštė – Verkiai.

Dauguma autobusų tais laikais buvo nedideli ir vienu metu galėjo vežti 14-16 žmonių. Važiuojant nuo Rotušės aikštės iki Verkių bilietas kainuodavo 30-35 kapeikas, kas buvo net penkis kartus brangiau už įprastą arklinio tramvajaus bilietą. Nors autobusai ir buvo patogūs bei greitesni už to meto alternatyvas, reguliaraus autobusų eismo mieste dar reikėjo palaukti – jis prasidėjo tik 1926 metais.

Tarpukario autobusas. Maršrutas: Savivaldybės aikštė – Jeruzalė – Verkiai

Pirmieji keleiviniai autobusai kursavo trimis linijomis, maždaug tais pačiais maršrutais, kaip anksčiau arklinis tramvajus: Geležinkelio stotis – Rotušės aikštė – Žvėrynas,Stotis – Antakalnis ir Stotis – Kalvarijų gatvė. Po trejų metų buvo atidarytos dar trys linijos: Ukmergės gatvė – Prekių stotisKatedros aikštė – Polocko gatvė ir Didžioji Pohulianka. Šiais maršrutais važinėjo nedideli, 14-15 vietų, autobusai.

Važiavimas jais kainavo brangiai: 20 grašių už vieną tarpstotę. Palyginimui, 1 kg cukraus kainavo 4 grašius, todėl keliones viešuoju transportu sau galėjo leisti tik pasiturintieji. Taupydama, didelė dalis miesto gyventojų nepaisė didelių atstumų ir į darbą bei iš jo keliaudavo pėsčiomis. 1928 m. minėtomis linijomis kursavo 63, o šiek tiek vėliau, 1932 – 1937 m., tik 25-34 autobusai. 1932 m. autobusų linijų buvo 8, o tais pačiais metais pervežta daugiau kaip 5 mln. keleivių. Tačiau iš esmės autobusai kaip transporto priemonė pamažu prarado savo populiarumą, o jų skaičius Vilniuje ir toliau mažėjo.

Pirmieji lengvieji automobiliai Vilniuje važinėti pradėjo 1905 m. Tačiau jų išpopuliarėjimas nebuvo toks greitas kaip esame įpratę matyti filmuose – Pirmojo pasaulinio karo metais Vilniuje vis dar tebuvo keliolika automobilių ir 1154 karietų, tempiamų arkliais.

Įdomu tai, kad šiame laikotarpyje – 1908 m. lapkričio 8 d. – įvyko ir pirmasis auto įvykis Vilniaus istorijoje: Katedros aikštėje automobilis užvažiavo ant vežiko, stipriai sužeizdamas arklį bei sulaužydamas patį vežimą.

1930 m. visame Vilniaus krašte buvo užregistruoti 168 taksi ir 210 autobusų. Arklinio tramvajaus bėgiai buvo išardyti ir panaudoti Neries ir Vilnelės pakrančių aptvarams įrengti.

VDJP informacija

Rodyti daugiau susijusių straipsnių
Rodyti daugiau  Made in Vilnius
Rodyti daugiau Senasis Vilnius

Karščiausios naujienos

Sinoptikas: šįvakar oras nebus toks blogas, kaip gali pasirodyti dieną

Nors šeštadienis bus apniukęs ir lietingas, vakare nuo 21 valandos lietaus debesys turėtų gerokai praretėti. Taip LRT RADIJUI pasakojo sinoptikas Tadas Kantautas. Šeštadienį orai bus permainingi. Dieną trumpi lietūs pasirodys daugelyje rajonų, tačiau labai skirsis jų intensyvumas ir dažnumas. Vakariniuose rajonuose lietūs bus ir dažnesni, ir intensyvesni. Rytiniuose rajonuose lietūs bus trumpi ir negausūs, jie pasirodyti turėtų antroje dienos pusėje. Vėjas …

Rasos šventė. Joninės

Už Vilniaus: kur Lietuvoje švęsti Jonines? (2018)

Birželio 23 dieną, šeštadienį, įvairiuose Lietuvos miestuose netrūks veiklos ir pasirinkimo, kur praleisti Jonines. Joninės Vilniuje Vilniečiai šventę pasitikti galės ne tik užmiestyje, bet ir gyvenamuose rajonuose – Šeškinėje, Fabijoniškėse, Naujoje Vilnioje, Rasų seniūnijoje bus galima kartu su kaimynais dalyvauti įvairiose sporto rungtyse, stebėti, kaip bus degamas laužas. Apie Jonines Vilniaus apylinkėse galite plačiau skaityti čia. Joninės Kaune Joninių šventė …

Vaiko raidos centras

Santaros klinikose pradėti Vaiko raidos centro projektavimo darbai

Pasirašius sutartį su konkurso dėl Vaiko raidos centro projektavimo ir statybos darbų laimėtoju, ketvirtadienį Vaikų ligoninėje, Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų filiale rinkosi Vaikų ligoninės ir konkursą laimėjusios statybų bendrovės „Veikmės statyba“ atstovai aptarti artimiausių projektinių darbų. Vaikų ligoninės direktorius, laikinai einantis Vilniaus universiteto ligoninės Santaros klinikų generalinio direktoriaus pareigas prof. Juozas Raistenskis trečiadienį Vaiko raidos centro klausimus aptarė su …

Dainius Adomaitis

Vilniaus „Rytas“ pradeda naują etapą – klubo vyriausiuoju treneriu tapo Dainius Adomaitis

Naują pavadinimą paskelbę Vilniaus „Ryto“ vadovai ketvirtadienį priėmė ir dar vieną svarbų sprendimą – naujam sostinės komandos etapui vadovaus vyriausiasis treneris Dainius Adomaitis. Negana to, per pastaruosius metus klubui pavyko atsikratyti beveik visų jį slėgusių skolų. Vilniaus „Rytas“ naująjį sezoną pasitiks įvykdęs visus finansinius įsipareigojimus buvusiems savininkams, o nuo praėjusios vasaros klubo skolos sumažėjo nuo 4,1 mln. eurų iki vos …