Pradžia Vilniaus istorija Senasis Vilnius Sostinės transporto istorija: pirmasis autobusų maršrutas ir pirmoji avarija

Sostinės transporto istorija: pirmasis autobusų maršrutas ir pirmoji avarija

4 minutė(s) skaitymo
0

Po Pirmojo pasaulinio karo arklinis tramvajus Vilniuje veikė iki 1925 metų, ir nors arklinis transportas sėkmingai nukonkuravo omnibusus ir diližanus (išstūmė šiuos į miesto pakraščius), nuo pat amžiaus pradžios juos ėmė keisti kita, gerokai patogesnė ir greitesnė transporto priemonė – autobusai. 1905 m. Vilniuje atidarytas pirmasis autobusų maršrutas Gedimino aikštė – Verkiai.

Dauguma autobusų tais laikais buvo nedideli ir vienu metu galėjo vežti 14-16 žmonių. Važiuojant nuo Rotušės aikštės iki Verkių bilietas kainuodavo 30-35 kapeikas, kas buvo net penkis kartus brangiau už įprastą arklinio tramvajaus bilietą. Nors autobusai ir buvo patogūs bei greitesni už to meto alternatyvas, reguliaraus autobusų eismo mieste dar reikėjo palaukti – jis prasidėjo tik 1926 metais.

Tarpukario autobusas. Maršrutas: Savivaldybės aikštė – Jeruzalė – Verkiai

Pirmieji keleiviniai autobusai kursavo trimis linijomis, maždaug tais pačiais maršrutais, kaip anksčiau arklinis tramvajus: Geležinkelio stotis – Rotušės aikštė – Žvėrynas,Stotis – Antakalnis ir Stotis – Kalvarijų gatvė. Po trejų metų buvo atidarytos dar trys linijos: Ukmergės gatvė – Prekių stotisKatedros aikštė – Polocko gatvė ir Didžioji Pohulianka. Šiais maršrutais važinėjo nedideli, 14-15 vietų, autobusai.

Važiavimas jais kainavo brangiai: 20 grašių už vieną tarpstotę. Palyginimui, 1 kg cukraus kainavo 4 grašius, todėl keliones viešuoju transportu sau galėjo leisti tik pasiturintieji. Taupydama, didelė dalis miesto gyventojų nepaisė didelių atstumų ir į darbą bei iš jo keliaudavo pėsčiomis. 1928 m. minėtomis linijomis kursavo 63, o šiek tiek vėliau, 1932 – 1937 m., tik 25-34 autobusai. 1932 m. autobusų linijų buvo 8, o tais pačiais metais pervežta daugiau kaip 5 mln. keleivių. Tačiau iš esmės autobusai kaip transporto priemonė pamažu prarado savo populiarumą, o jų skaičius Vilniuje ir toliau mažėjo.

Pirmieji lengvieji automobiliai Vilniuje važinėti pradėjo 1905 m. Tačiau jų išpopuliarėjimas nebuvo toks greitas kaip esame įpratę matyti filmuose – Pirmojo pasaulinio karo metais Vilniuje vis dar tebuvo keliolika automobilių ir 1154 karietų, tempiamų arkliais.

Įdomu tai, kad šiame laikotarpyje – 1908 m. lapkričio 8 d. – įvyko ir pirmasis auto įvykis Vilniaus istorijoje: Katedros aikštėje automobilis užvažiavo ant vežiko, stipriai sužeizdamas arklį bei sulaužydamas patį vežimą.

1930 m. visame Vilniaus krašte buvo užregistruoti 168 taksi ir 210 autobusų. Arklinio tramvajaus bėgiai buvo išardyti ir panaudoti Neries ir Vilnelės pakrančių aptvarams įrengti.

VDJP informacija

Rodyti daugiau susijusių straipsnių
Rodyti daugiau  Made in Vilnius
Rodyti daugiau Senasis Vilnius

Karščiausios naujienos

Vilniaus meras populiarina ploggingą – šiukšlių rinkimą bėgant

Vilniaus meras Remigijus Šimašius šiandien akcijoje DAROM dalyvavo kitaip – ploggino. Tai – Švedijoje gimęs ir sparčiai visame pasaulyje populiarėjantis užsiėmimas, kurio metu žmonės bėgdami renka pakeliui pasitaikiusias šiukšles: ir pasportuoja, ir sutvarko aplinką. „Noriu pasiūlyti akcijai Darom ir visiems žmonėms – ploggingą. Tai puikus būdas praleisti laiką gamtoje, pasportuoti ir gražinti aplinką. Aš pats eidamas pasivaikščioti su vaikais visada …

Lietuva susidomėjo pasauliniai žiniasklaidos gigantai

„Mažiausią respubliką pasaulyje – Užupį, esantį Lietuvos sostinėje, – tiesiog privalo aplankyti visi keliaujantys po Europą“, pristatydamas video reportažą skelbia Vokietijos didžiausias nacionalinis transliuotojas „Deutsche Welle“ savo tinklapyje, turinčiame 1,3 mln. skaitytojų. Jau netrukus apie Lietuvą – ir itin populiariame “NTV” kanalo kulinariniame šou „Važiuojam, pavalgom“ (Poedem, poedim!). Turizmo departamentas pažintinį turą su laidos vedėju britu John Warren derino net …

Neris

Organzuojamas žygis Vilniaus rajono apylinkėse

Gal norėtum labiau pažinti apylinkes, esančias netoli Vilniaus, ir pažygiuoti sau smagiai draugų būry? Jei taip, kviečiam tave pasigrožėti Neries upės šlaitais ir aplinkiniais miškais, pasiklausyti parskridusių paukščių giesmių ir užlipus į piliakalnį, pažvelgti į vis žaliuojančią gamtą. Be visa to, aplankysime dar ir keturis ežerus. Prie vieno iš jų pietausime. Bus ir laužo, ir dainų 🙂 Tik tavęs reikia, …

Architektai nerekomenduoja statyti koplytstulpio prie Seimo

Vilniaus miesto savivaldybės administracijos Miesto plėtros departamentas ir Vilniaus miesto pavadinimų, paminklų ir atminimo lentų komisija, nagrinėdamos architekto Dariaus Linarto pateiktus atminimo ženklo – išeivijos architekto Jono Muloko stilizuoto koplytstulpio įrengimo prie Lietuvos Respublikos Seimo rūmų projektinius pasiūlymus (proj. vad. G, Blažiūnas, arch. V. Nasvytis, D. Linartas), paprašė įvertinti ir pateikti profesinę nuomonę dėl galimybių pastatyti šį objektą prie Lietuvos Respublikos Seimo rūmų …