MadeinVilnius.lt – Vilniaus naujienų dienoraštis
Teatras

Išmaišiusi pasaulio scenas, metus „Aura” užbaigs spektakliu „Godos”

„Kvapą gniaužiantis reginys”, “Nėra žodžių apibūdinti stebuklui, kurį šįvakar matėme”. Tokiais žodžiais po spektaklio „Godos” užsienio scenose buvo sutikta Kauno šokio teatro „Aura” trupė. Artėjant šv. Kalėdoms šį ovacijų ir bisų lydimą  spektaklį trupė „išpakuos” Vilniaus ir Kauno scenose.

Spektaklis „Godos” nuo pat jo užgimimo paženklintas sėkmės. Lietuvoje, festivalyje „Vaidiname žemdirbiams 2016″, jis buvo pripažintas geriausiu festivalio spektakliu. Menais persisotinusi ir išlepusi Florencijos publika, nustebino net pačius festivalio organizatorius, šokėjus į sceną nusilenkti aplodismentais kviesdama net keletą kartų. Netrukus vienas po kito gauti kvietimai spektaklį parodyti užsienio scenose. Kauno šokio teatras „Aura” su šiuo spektaklių gastroliavo Norvegijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose, Turkijoje, Vokietijoje, Indijoje, Italijoje, Lenkijoje.

Spektaklis sukurtas apmąstant ir išjaučiant mūsų protėvių kalbos žodį „godos”, kuris šiandien jau nebenaudojamas mūsų kasdienėje kalboje. Statant spektaklį buvo apklausta daugybė žmonių kavinėse, autobusų stotelėse, universitetuose, ką jiems reiškia šis žodis. Kiekvienas atsakymas kažkiek skyrėsi, buvo nuspalvintas asmeniškumo, tačiau visus atsakymus jungė tai, kad „godos” siejamos su praeitimi ir tapatinamos su moterimis bei jų svajomis.

Persipina praeitis, dabartis ir ateitis

Spektaklis sukurtas trijų choreografių. Norvegijos kūrėjų duetas A. Ekenes ir P. Holden „godoja” I-ojoje spektaklio dalyje. Jų sukurtas moterų pasaulis kupinas nostalgijos ir ilgesio. Choreografėms „godos” – tai širdies daina. Ji nuoširdi ir amžina. Čia susipina jautrumas, atjauta, moteriška stiprybė, sužeistos širdies dejonė ir viltys. Moteris – tarsi amžina „godoja”, tik kiekviena karta įpina savo istorijas.

II-ąją spektaklio dalį sukūrė Kauno šokio teatro vadovė, choreografė Birutė Letukaitė. Stebėdama dabarties žmogaus egzistenciją, prisodrintą ne tik laimingų trumpų akimirkų, tačiau ir nužymėtą skaudžiu būties tuštumu, į spektaklio choreografiją ji įpynė ir ateities vizijas.

Subtiliai užsimindami apie lietuvių mitus ir legendas, šokėjai juda raštais ir formomis, ritmu, primenančiu audimo staklių taukšėjimą. Prie šių staklių prisėda godojantis šiandienos žmogus, kurio išausta juosta tokia kaip gyvenimas: marga mintimis, kokie mes esame dabar ir kokiais tapsime rytoj.Pasak teatro kritikės Deimantės Dementavičiūtės – Stankuvienės, „Godas” galima įrašyti į pačių kūrybiškiausių „Auros” spektaklių sąrašą.

„Vilniečiams „Godas” šoksime gruodžio 14 dieną Menų spaustuvėje – sakė teatro vadovė, choreografė Birutė Letukaitė.

PARAŠYKITE KOMENTARĄ

avatar
  Užsisakyti komentarų pranešimus  
Pranešti apie

Panašūs pranešimai

Vienintelis Europoje Tango teatras pradeda 4 sezoną

Evaldas Činga

Jau lapkričio mėnesį – vienintelis „e-Carmen“ pasirodymas

Evaldas Činga

Įsibėgėjo Jaunimo teatro pokalbių ciklas „Autoriai”

Evaldas Činga

Paslaptis atskleista – pirmieji miuziklo „Mindaugas Karalius“ vaizdai

Donatas Andrijauskas

Žymiausi šalies vyrai vienijasi, kad atkurtų garsiausią visų laikų meilės istoriją

Evaldas Činga

Spektaklis „Maskaradas“ – kartą metuose vykstanti šventė

Donatas Andrijauskas

Šis internetinis portalas naudoja slapukus (angl. cookies), kad pagerintų jūsų naršymo kokybę. Slapukus galite atšaukti bet kada. Sutinku Skaityti daugiau

Privatumo ir slapukų politika