Jau anksčiau informavome apie Senojoje Šeškinėje, Siesikų gatvėje, numatytas naujo daugiabučių kvartalo statybas, po kurių 15954 m² ploto teritorije iškils 8 daugiabučiai su mansardomis (plačiau apie daugiabučių projektą).
Vis dėlto šis projektas turėjo spręsti esmines pėsčiųjų saugumą užtikrinančias priemones, kuomet pasiūlytas pėsčiųjų perėjos variantas būtų sukūręs papildomų problemų, kurios neprisidėtų prie saugaus eismo užtikrinimo. Verta paminėti, jog šalia esančiose magistralinėse gatvėse eismo įvykių tankis yra jau žymiai didesnis, fiksuotos net 8 „juodosios dėmės“, iš kurių net 3 yra skirtingo lygio Ozo – Ukmergės g. sankryžoje. Eismo saugumo atžvilgiu nei planuojamos teritorijos aplinka, nei greta magistralinis gatvių tinklas eismo saugumu nepasižymi.
Siūloma įrengti papildomą jungtį į Ozo gatvę
Po detalesnės analizės ekspertai rekomenduoja, jog visais atvejais galvojant apie transporto eismo ir saugumo pagerinimą šioje miesto dalyje būtų tikslinga pilnai užbaigti skirtingų lygių Ukmergės-Ozo g. sankryžą įrengiant papildomus jungiamuosius kelius pietvakarinėje ir pietrytinėje sankryžos dalyje, rekonstruoti tolimesnėje perspektyvoje jungiamųjų kelių tinklą šiaurės rytinėje sankryžos pusėje. Neabejojama, jog pirmiausia tam reikia ne tik planuojamo kvartalo aptarnavimui, tačiau ir daugiafunkcinio centro su stadionu aptarnavimui. Pastačius stadioną, eismo intensyvumas Ozo gatvėje dar labiau išaugs, todėl jau dabar reikia spręsti šią problemą kompleksiškai. Esama situacija pateikiama žemiau esančiame paveikslėlyje.
Jungiamojo kelio tarp Ozo ir Ukmergės gatvės centro link ilgis siektų apie 330 metrų, važiuojamosios dalies plotis – 5,5m
Siesikų gatvė bus sujungta su Ukmergės gatve?
Darant Siesikų gatvės jungtį su šiuo jungiamuoju keliu, reikėtų rekonstruoti dalį Siesikų gatvės, kad užtikrinti minimalų 6,0 m spindulį jungtyje. Siesikų gatvės iškreivinimas ties šia jungtimi turėtų ir teigiamą požymį – priverstų fiziškai mažinti transporto priemonių greitį. Siekiant išvengti Siesikų gatvės tapimo tranzitine gatve kamščių metu, siūloma pastatyti papildomus eismą ribojančius ar net draudžiančius kelio ženklus.
Vienas iš siūlymų – nauja požeminė perėja
Analizė tvirtina, jog saugiam pėsčiųjų eismui ir patekimui į viešojo transporto stotelę per jungiamuosius kelius numatoma požeminė pėsčiųjų perėja. Perėjos plotis priklausytų nuo pėsčiųjų eismo intensyvumo.
Išties verta pasidžiaugti, jog stengiamasi esamą eismo situaciją pagerinti. Vis dėlto kyla klausimas, kas mokės už papildomus infrastruktūros darbus. Artimiausiu metu pasitikslinsime su Vilniaus savivaldybe ir projekto vystytojais, kas bus daroma šiuo klausimu.
Autorius: Aidas, MadeinVilnius.lt