Pradžia Vilniaus istorija Senasis Vilnius Sostinės transporto istorija: XIX a. pabaigoje gatvėmis važinėti dviračiais buvo draudžiama

Sostinės transporto istorija: XIX a. pabaigoje gatvėmis važinėti dviračiais buvo draudžiama

2 minutė(s) skaitymo
0

Anksčiau žmonių samprata apie transportą ir susisiekimą buvo kitokia nei šiandien, tačiau tai stipriai lėmė ir tuometiniai susisiekimo būdai. Per nepilnus kelis šimtus metų, radikaliai keičiantis transportui, keitėsi ir žmonių mąstymas: vaikščiojimas visur pėsčiomis palaipsniui virto priklausomybe nuo automobilių.

XIX a. Vilniuje žmonių susisiekimui ir prekių gabenimui buvo naudojami stiprūs dvikinkiai vežimai – brikai – arba paprasti vienkinkiai valstiečių vežimai. Turtingieji važinėjo karietomis arba jodinėjo arkliais, o neturtingi miesto gyventojai vežikais beveik nesinaudojo ir krovinius gabendavo patys arba samdydavosi nešikus.

1862 m. nutiesus geležinkelį Petrapilis – Varšuva Vilniuje atsirado pirmasis viešas keleivių transportas – diližanai. Diližanu, kurį traukė keturi arkliai, vienu metu galėdavo važiuoti 10 keleivių. Vėliau atsirado vežimai su guminėmis padangomis.

XIX a. pabaigoje pasirodė ir pirmieji dviračiai, tačiau pagrindinėmis gatvėmis jais važinėti buvo uždrausta. Nors aplinkui miestą ši transporto priemonė sparčiai populiarėjo, pačiame Vilniaus centre išvysti dviratį buvo labai retas reiškinys. Populiariausi dviračiai Lietuvoje iki pat Antrojo pasaulinio karo buvo pagaminti Vokietijoje ir Anglijoje. Tiesa, XIX a. pabaigoje dviračio įsigijimas daugeliui buvo prabanga, mat jo kaina ne vienam buvo sunkiai įkandama.

VDJP informacija

Rodyti daugiau susijusių straipsnių
Rodyti daugiau  Made in Vilnius
Rodyti daugiau Senasis Vilnius

Karščiausios naujienos

Spūstis greitkelyje nebus problema, jei paruošite namų darbus

Ilgieji savaitgaliai dažnai tampa puikia proga didmiesčių gyventojams sėsti į savo automobilius ir bent porai dienų pabėgti iš betono džiunglių į Lietuvos pajūrį. Tačiau po puikaus poilsio nuotaika gali sugesti įstrigus spūstyje. Kaip galima to išvengti? Greitkeliai ir autostrados turėtų būti greičiausi būdai iš taško A nukeliauti į tašką B. Tačiau taip yra ne visada. Ilgasis savaitgalis, kai visa Lietuva …

Kita savaitė bus lietinga ir tvanki

Kitą savaitę šalyje trumpi lietūs iš mūsų šalies trauksis dar nenoriai, griaudės perkūnijos ir orai šils dar labiau – bus tvankios naktys ir karštos dienos. Sekmadienį diena bus su pragiedruliais, daugiau debesų ir jie tankesni bus pietrytinėje šalies pusėje, Lietuvos radijui sakė sinoptikas Tadas Kantautas. Dieną daug kur numatomi trumpi lietūs, daug kur bus ir perkūnijų, kai kur – didesnė …

Ką veikti sekmadienį? Renginių kalendorius (28-asis metų savaitgalis)

Liepos 15 dieną, sekmadienį, rekomenduojame apsilankyti kultūros renginiuose. Kristupo vasaros festivalio ekskursija „Po Šventosios Kotrynos bažnyčios apylinkes“ su gidu Albertu Kazlausku – 16 valandą. Koncertas „10 trimito veidų“ Šventosios Kotrynos bažnyčioje – 18 valandą. Gros trimitininkas Francisco Pacho Flores`as iš Venesuelos ir pianistė Ieva Dūdaitė. IX tarptautinio sakralinės muzikos chorų festivalio-konkurso „Laudate Dominum 2018“ koncertas Vilniaus Šventosios Teresės bažnyčioje – …

london city airport

Skelbiamas kvietimas skrydžiams į Londono Sitį

Susisiekimo ministro įsakymu šiandien VĮ Lietuvos oro uostai įgalioti oficialiame Europos Sąjungos leidinyje paskelbti kvietimą oro linijų bendrovėms vykdyti tiesioginius skrydžius maršrutu tarp Vilniaus ir Londono Sičio oro uosto. Šis kvietimas bus skelbiamas atsižvelgiant į tai, kad minėtas maršrutas pripažintas gyvybiškai svarbiu šalies ekonominei ir socialinei plėtrai. Kvietimo tikslas – informuoti oro linijų bendroves apie tokio maršruto poreikį. Oro linijų …